• תפריט
סביבה

הרכבת תפרסם מכרז למתקנים סולאריים

בימים אלה בוחנים ברכבת ישראל היכן ובאיזה היקף יותקנו המערכות. "מדובר בפרויקט של עשרות אם לא מאות מיליוני שקלים"

רויטל חובל וליאור גוטמן 23:4724.10.09

רכבת ישראל שוקדת בימים אלה על הכנת מכרז להתקנת מתקנים פוטו־וולטאיים על גגות נכסיה ברחבי הארץ - כך נודע ל"כלכליסט". בימים אלה בוחנים ברכבת ישראל היכן ובאיזה היקף יותקנו המערכות הסולאריות. "לא מדובר בהצבה של פאנלים סולאריים רק בתחנות הרכבת, שהרי ברשותנו כמה סדנאות ומוסכים

שאפשר לנצל את שטח הגג שלהם כדי לייצר חשמל", הסביר ל"כלכליסט" גורם מקורב לנושא. "בכל מקרה, מדובר בפרויקט של עשרות אם לא מאות מיליוני שקלים".

 

רכבת ישראל מחזיקה ביותר מ־30 תחנות, מספר שילך ויגדל עם השלמת תוכניות פיתוח הקווים. ביולי 2008 קבעה רשות החשמל שיצרני חשמל פרטיים מאנרגיה סולארית יקבלו מחברת החשמל 1.97 שקלים לקילו־ואט לשעה, תעריף גבוה פי ארבעה מזה שמשלם הצרכן הפרטי עבור חשמל מחברת החשמל. "הרגולטור אינו מתנגד שניכנס לתחום. מבחינתו, מהלך זה רק יכול לשפר את המאזנים הכספיים שלנו", מסכם הגורם את הצעד.

 

התקנת מערכות סולאריות לייצור חשמל עשויה להניב לרכבת ישראל הכנסה חודשית קבועה לאורך זמן. גורמים שמקורבים לרכבת ישראל סיפרו ל"כלכליסט" שהרעיון אינו חדש, אולם רק לאחרונה החלו לקדם אותו בצורה אינטנסיבית יותר.

 

מאז פרסמה רשות החשמל את התעריפים למכירת חשמל ממתקנים פוטו־וולטאיים קטנים (עד 50 קילו־ואט), קמו כ־70 חברות לאספקת השירות להתקנת קולטים על גגות נכסים, והתחום הסולארי נהפך לשוק של נדל"ן מניב. כפי שפורסם ב"כלכליסט", חברת נמלי ישראל עורכת מכרז להתקנת מתקנים פוטו־וולטאיים בשטח הטרסות באילת. חברות רבות, בהן החברה הממשלתית רפאל, עיריית תל אביב ועיריית קריית אונו הצטרפו ליוזמה. חברות פרטיות

שניצלו את גגותיהן הן אורמת, יקב דלתון ויקב כרמי עבדת.

בטל שלח
    לכל התגובות
    x