$
מוסף סוכות

התזזיתיות של הפרסומאים ואנשי השיווק

מחכים להעלאה, אבל כבר מחפשים את התפקיד הבא

שירות כלכליסט 00:5701.10.09

הקצב של עולם הפרסום מהיר. זהו מגזר צעיר מאוד — גיל ממוצע 32 — ולעוסקים בו יש מעט שנות ניסיון בתחום ומעט שנות ותק בתפקיד ובמקום העבודה (בכל המדדים האלה ענפי השיווק והפרסום נמצאים בתחתית הטבלה). הקדנציות הקצרות יחסית לא מפריעות לחלק הארי של העוסקים בתחום — 45% — להכריז כי היו שמחים לעבור כעת לתפקיד אחר, בתחום שבו הם עוסקים כרגע או בתחום משיק לו. רק 11% היו עוזבים את התחום לגמרי. במילים אחרות, המשווקים והפרסומאים אוהבים את הביזנס, הם רק צריכים לזוז כל הזמן.

 

 

מה שלא מפריע להם לחכות להעלאה. 66% סבורים שהשכר שלהם יגדל במידה משמעותית בשלוש השנים הקרובות, ו־38% מעריכים שיזכו לקידום בטווח הזמן הזה. אהבה למקצוע ניכרת גם בסיפוק גבוה יחסית מהעבודה (7.5) ובמידת שביעות רצון גבוהה יחסית מהתקדמות הקריירה (6.8).

מדד האושר מדד האושר

 ,

מיכל המאירי: אם לאמא יש ישיבה למה שלא תשב בבית

 

ואולם גם בפרמטרים של הלחץ המגזר מככב. מידת העומס בעבודה גבוהה: 7.5, זהה לזו שעליה מדווחים סמנכ"לי הכספים ורואי החשבון, ושנייה רק למידת העומס אצל הרופאים. המשווקים והפרסומאים ממשיכים לחשוב על העבודה גם מחוץ לשעות העבודה, ועושים זאת הרבה יותר מהפיננסיירים וההייטקיסטים, ואפילו יותר מרואי החשבון. כמו כן, הם ממעטים לקחת ימי חופשה — 7.8 בממוצע מתחילת השנה, המספר הנמוך ביותר מבין כל המגזרים. ממוצע שעות העבודה בשבוע עומד על 47.9 — זה אינו מהממוצעים הגבוהים ביותר מקרב כלל המגזרים, ואולם אנשי הענף אינם מרוצים ממנו. הם זוכים לבלות עם בני משפחותיהם מעט מאוד שעות בשבוע — ממוצע של 25 — ויותר מחצי מהם סבורים שזה לא מספיק שעות משפחה.

 

המגוון במגזר הזה רחב מאוד. 134 בני אדם השתתפו בסקר, מתוך כמה אלפים העוסקים בתחום. הם אוחזים במגוון תפקידים במגוון חברות, ו־16% מהם עצמאים. יש כאן סמנכ"לי שיווק, מנהלי מותג וגורמים נוספים מצד המפרסמים, לצד מנכ"לי משרדי פרסום, תקציבאים, קופירייטרים, מעצבים ובעלי תפקידים אחרים בשדרת הפרסום. זהו הענף הנשי ביותר מבין כל הענפים שנבדקו — 70% מהעוסקים בו הן נשות שיווק ופרסום. כמו כן, מכיוון שמדובר כאמור במגזר צעיר, יש כאן גם הכי הרבה רווקים (36%) והכי מעט ילדים בממוצע (2.2, וליותר מחצי אין ילדים). בהתאם, מספר הבילויים בחודש הוא הגבוה ביותר — ממוצע של 5.1 — וגם שיעור המעשנים בקרב משווקים ומפרסמים עולה באופן משמעותי על שאר המגזרים ועומד על 31%. הגיל הצעיר — כמו גם הקצב המהיר של הענף — עומדים ברקע ממצא מעניין נוסף, שלפיו 53% מאנשי השיווק והפרסום מתכננים להמשיך ללמוד או לעבור הכשרות מקצועיות בתחום עיסוקם.

 

 

 

 

 

 

בטל שלח
    לכל התגובות
    x