$
בארץ

הרכבת הקלה של תל אביב עוד לא זזה: נדחתה פגישה בין האוצר לזכיינים

הפגישה אמורה היתה להתקיים היום וטרם נקבע לה מועד חדש. בשבוע האחרון התקיימו שיחות לא רשמיות בין נציגי הצדדים, אולם המחלוקות העיקריות נותרו בעינן

ליאור גוטמן 14:2319.08.09

גם היום לא תושג סגירה פיננסית: ל"כלכליסט" נודע שהפגישה שתוכננה היום (ד') בין נציגי האוצר לנציגי MTS, זכיין הרכבת הקלה בתל אביב, בוטלה. הסיבה: חלק מנציגי האוצר נמצאים בחופש וחלק חלו, ואף אחד לא מעוניין לקיים את הפגישות במעמד צד אחד בלבד. עוד עולה מבדיקת "כלכליסט" כי

טרם נקבע מועד חדש לפגישה בין הצדדים.  

 

בשבוע האחרון התקיימו שיחות לא רשמיות בין נציגי הצדדים, אולם המחלוקות העיקריות נותרו בעינן מבלי שהושגה הסכמה בנושא, לרבות גובה ומהות הפיצוי במקרה של הפסקת העבודה או שיעור המרווחים הפיננסים בהם המדינה מוכנה לעמוד. על פי עמדת הזכיין, בנקים במדינות אירופיות מוכנים להעניק בין 65% ל-90% מימון לפרויקטים תשתיתיים דומים, ואילו המדינה לא מוכנה להגביל עצמה מראש לגובה המימון.  

 

מחלוקות נוספות שנותרו על השולחן: עדיין לא ברור מי ישא בעלויות מרווחי הריבית שהתייקרו עקב המשבר הכלכלי, ולא ברור עדיין בכמה להאריך את תקופת החזר החוב למדינה במקרים בהם הופסקה העבודה מכוח עליון. בנוסף, עדיין לא הושגה הסכמה לגבי השינויים הטכניים הנדרשים, כגון שינוי צורת הרכבות, עבודה בשבת או מיקום פינוי החול לאחר החפירה. שינויים אלו דורשים את פתיחת המכרז, מהלך שאף אחד מהצדדים אינו שש לבצע בשלב כה מתקדם.

 

נושא הסגירה הפיננסית של הרכבת הקלה בתל אביב נדחה מספר פעמים ותאריך היעד החדש הוא ספטמבר הקרוב. מדובר על הקו האדום, שיחל בפ"ת, יעבור לאורכה של תל אביב יפו ויסתיים בבת-ים. עלות הפרויקט נאמדת ב-11 מיליארד שקל, כאשר זמן הבנייה נאמד בחמש שנים מרגע הסגירה הפיננסית.

 

ישי דותן, מנכ"ל נ.ת.ע (נתיבי תחבורה עירוניים – ל"ג), החברה הממשלתית שאמונה על קידום הנושא, חשף בראיון ל"כלכליסט" שהפרויקט הגיע לנקודת הכרעה קריטית וקיימת היתכנות רצינית לפיה המדינה תיקח את מימון הפרויקט על כתפיה, מהלך שיאריך את תאריך ההשקה ב-24 חודשים.

 

 

בטל שלח
    לכל התגובות
    x