$
רכב

שווי השימוש לרכב צמוד נקבע על 2.5%

האוצר הגיע להסכמה בנושא עם ההסתדרות, והיא תהיה תקפה החל מ-2011 למכוניות שמחירן ינוע בין 127 ל-135 אלף שקל. בנוגע לשאר המכוניות נקבע טווח שינוע בין 2.43 ל-2.6 אחוז ממחיר מכונית חדשה

ליאור גוטמן 11:1123.06.09

הסכמה בין האוצר לבין נציגי המעסיקים והעובדים בנוגע לשיטת חישוב שווי השימוש לרכב צמוד: ממידע שהגיע לידי "כלכליסט" עולה ששיעור שווי השימוש נקבע על 2.5% ממחיר רכב חדש - החל משנת 2011. תחילה דרש האוצר לקבוע את שווי השימוש על 2.75%, אולם בלחץ ההסתדרות הוסכם על 2.5% - מדובר

על הפחתה שמשמעותה כ-300 שקל בחודש.  

 

ההסכמה תקפה למכוניות שמחירן ינוע בין 127 ל-135 אלף שקל. בנוגע לשאר המכוניות נקבע טווח שינוע בין 2.43 ל-2.6 אחוז ממחיר מכונית חדשה.

 

עוד נקבע ששנת 2010 תישאר "שנת מעבר" בה יתרגלו הגורמים בענף לשינויים בשיטות החישוב לרכב צמוד, וכי שיעור המס שיחול בשנה זו הוא 2.2% ממחיר הרכב. יצוין שמדובר בנסיגה לעומת עמדת האוצר, שקיווה להחיל שיעור מס של 2.35% ב-2010 ו-2.75% ב-2011. עוד סוכם שמס הקנייה שיחול על מכוניות חדשות יירד מ-92 ל-90 אחוז.

 

"עלות הליסינג התפעולית צפויה לעלות"

 

בתוך כך, ענף הליסינג עומד בפני ייקור משמעותי של עלויות תפעוליות. כך עולה מאיגרת שהופצה בקרב חברי ארגון מנהלי התחבורה בישראל. כותב האיגרת, שמעון סודאי, מנהל הפיתוח העסקי של הארגון, מסביר שלאחרונה חלה עליית מחירי דלק. נוסף על כך, כפי שפורסם ב"כלכליסט", צפויות גם אגרות הרישוי לעלות.

 

כיום משלמים מחזיקי רכב צמוד עבור שווי שימוש ועבור אחזקת הרכב. שווי השימוש קבוע בהתאם לסוג הרכב, אך עלות אחזקת הרכב בתלוש השכר נגזרת משלל גורמים בינם ניתן למנות את עלות הטיפולים והטסט, כמות הדלק שהעובד צורך ומידת הסחירות וירידת הערך של הרכב שתשפיע על סיכוייה של חברת הליסינג למכרו בעתיד. "את התוספת התפעולית הבלתי נמנעת כנראה ישלמו הלקוחות", הוסבר באיגרת.

 

בטל שלח
    לכל התגובות
    x