$
בארץ

מנכ"ל זכיינית הרכבת בירושלים: המדינה לא התחשבה בתושבים בעת התכנון

במהלך דיון בוועדת הכלכלה בנושא העיכוב בהקמתה, האשים משרד התחבורה את הזכיינים בעיכובים; חברי כנסת טענו כי יש לעגן את הנושא בחקיקה

שאול אמסטרדמסקי 16:0122.06.09

חילופי האשמות בדיון בוועדת הכלכלה בנושא העיכוב בהקמת הרכבות הקלות בירושלים ובתל אביב. בדיון מיוחד שהתקיים היום (ב') בוועדה בנושא, ביוזמת הח"כים דב חנין (חד"ש) ויריב לוין (ליכוד), טענו הח"כים כי לאור העיכובים הרבים בנושא, יש לעגן את הקמת הרכבות הקלות בחקיקה. מנגד,

האשים משרד התחבורה דווקא את הזכיינים בעיכובים בפרויקטים.

 

לדברי ח"כ חנין, התקדמות פרויקט הרכבת הקלה בירושלים מציג "תמונה מדאיגה", כלשונו, בשל ההתנגדויות לפרויקט שהציבו ארגונים פרו פלסטיניים הטוענים כי הרכבת עתידה לעבור בשטחים במזרח העיר.

 

סמנכ"ל משרד התחבורה, צ'רלי סלומון, טען מנגד כי המשרד "עשה כל שביכולתו כדי לעקוב אחר התנהלות הזכיין בפרויקט ולקדמו, בין אם בהתרעה על הפרעה לסדר היום הרגיל של התושבים ועל תקלות בטיחותיות בשטח הבנייה". עוד הוסיף סלומון כי בקשת זכיינית הרכבת הקלה בירושלים, סיטי פס, להארכה של 189 יום להשלמת הפרויקט, מעידה על כך שהזכיין נתן מלכתחילה הערכה לא ריאלית של תקופת השלמת הבנייה של הרכבת, או על כך שחתם על החוזה מול המדינה בחוסר תום לב.

 

מנכ"ל הזכיינית, האלוף (במיל') יאיר נווה, טען בתגובה כי "70% מהעבודות בפרויקט כבר הושלמו, כל קרונות הרכבת הגיעו ואנחנו מחויבים לפרויקט. עם זאת, התכנון של המדינה היה לקוי ולא לקח בחשבון את טובת התושבים בזמן ביצוע העבודות".

 

יו"ר הוועדה, אופיר אקוניס (ליכוד), אמר בדיון כי "צריך לעשות סדר בבלגאן. מה שמעיק על הירושלמים עלול להעיק על תושבי גוש דן לקראת תחילת העבודות לבניית תשתית הרכבת הקלה באזור".

 

בטל שלח
    לכל התגובות
    x