$
בארץ

הקבינט החברתי-כלכלי אישר את השלמת קו הרכבת המהירה לירושלים

העבודות בקו הופסקו לאחר שהתבררו עלויות הקמתו, העולות על כ-7 מיליארד שקל - לעומת האומדן המקורי של 3.5 מיליארד שקל. בדיקת כדאיות כלכלית מחודשת לא שינתה את הנתונים, אך באוצר ובתחבורה החליטו לאשר. סיום העבודות - ב-2015

גיא מי-טל 13:3102.12.08

הקבינט הכלכלי-חברתי, בראשות שר האוצר, רוני בר-און, אישר היום (ג') את המשך העבודות בקו הרכבת המהירה לירושלים A1. בנייתו של הקו הופסקה, לאחר שהתברר כי העלויות האמיתיות של השלמתו עשויות להגיע ללמעלה מ-7 מיליארד שקל, בהשוואה לאומדן מקורי של כ-3.5 מיליארד שקל בשנת 2004. בדיעבד

הסתבר, כי הקו כלל לא עמד במבחן הכדאיות הכלכלית, אותו קריטריון המשמש לקבוע סדרי עדיפויות בביצוע פרויקטים תחבורתיים.

 

הקמת הקו זכתה לאישור הממשלה כבר בשנת 2003, בשל החשיבות הסמלית של חיבור עיר הבירה לתל אביב ברכבת מהירה. העבודות נפסקו לאחר שכבר הושקעו בו כחצי מיליארד שקל והשרים מופז ובר-און החליטו, כי תוצאות בדיקת כדאיות כלכלית יכריעו: אם התוצאות יהיו טובות מאלה שנמצאו בבדיקה שנערכה ב-2003 - יאושר הקו.

 

כעת, עם השלמת הבדיקה, התעוררה מחדש המחלוקת בין האוצר לתחבורה. שר התחבורה מופז תמך בהמשך העבודות בקו - בניגוד לעמדת אנשי האוצר - והקבינט אמור היה ליישב המחלוקת ולהכריע בנושא.

 

כאמור, בתום דיון קצר, בו השתתף גם השר מופז, הוחלט לאשר את המשך העבודות, שצפויות להימשך עד שנת 2015 - באומדן העלות הקיים. עם השלמת הקו תימשך נסיעה מתל אביב לירושלים 28 דקות.

 

מרכבת ישראל נמסר בעקבות ההחלטה, כי "רכבת ישראל מברכת על החלטת הקבינט החברתי-כלכלי. בזאת מראה הקבינט את מחויבותו לחשיבות החיבור בין מרכז הארץ ועיר הבירה: חיזוק העיר ירושלים ותושביה, הורדת מספר כלי הרכב הנוסעים בכבישים, הפחתת תאונות הדרכים וזיהום האוויר".

 

מהחברה להגנת הטבע נמסר בתגובה להחלטה, כי "יש להבטיח ביצועו של קו הרכבת המהירה לירושלים, מבלי לגרום לנזק סביבתי חמור ובלתי נדרש, ע"י יישומה של חלופת המנהור הסביבתי בנחל יתלה. חלופת המנהור תייתר את הצורך בעבודות באזור, תציל את נופו הייחודי של נחל יתלה וערכי הטבע הנדירים שבו לטובת הדורות הבאים".

 

בטל שלח
    לכל התגובות
    x