$
בארץ

בלעדי: זכיינית כביש האגרה תדרוש פיצוי על הסתננות נהגים לנתיב המהיר לתל אביב

חברת שפיר הנדסה, הסוללת כביש אגרה בכניסה לתל אביב, טוענת שהמדינה לא הצליחה להפקיע שטח, ממנו יוכלו בעתיד נהגים להסתנן אל הכביש. החברה דורשת פיצוי על אובדן הכנסה עתידי

גיא מי-טל 06:5602.12.08

זכיינית פרויקט הנתיב המהיר, הכולל סלילת נתיב אגרה בכביש 1 (ירושלים־תל אביב), בין מחלף לוד למחלף קיבוץ גלויות, צופה כי רשלנות המדינה תגרום לה אובדן הכנסות של עשרות מיליוני שקלים. הזכיינית, שפיר הנדסה, ובנק לאומי, שביצע את הסגירה הפיננסית של הפרויקט, דורשים מהמדינה פיצוי על פגיעה בהכנסות מנהגים שיסתננו ל"נתיב המהיר" בלי לשלם את האגרה.

 

זאת כתוצאה מכך שהמדינה לא הצליחה להפקיע את הקטע האחרון בכביש, שבו אין אפשרות לבנות מעקה הפרדה וצריך לסמוך על יושרם של הנהגים, שלא יעלו על הכביש בלי לשלם אגרה. מדובר בקטע הכביש של 600 המטרים האחרונים לפני מחלף קיבוץ גלויות.

 

קטע כביש של הנתיב המהיר. לסמוך על הנהג הישראלי? קטע כביש של הנתיב המהיר. לסמוך על הנהג הישראלי? צילום: עמית שעל

 

הנסיעה בנתיב המהיר, שעתיד להיפתח בחודש מרץ 2010, תהיה כרוכה בתשלום אגרה של 15–20 שקל, בהתאם לעומסי התנועה. הכביש נחשב היום לאחד העמוסים ביותר בשעות הבוקר. 600 המטרים האחרונים, שאותם לא הצליחה המדינה להפקיע, גרמו לכך שהקטע האחרון בכביש יהיה צר יותר, ועלול להאט מעט את תנועת המכוניות בו. נוסף על כך, באותו הקטע אין אפשרות לבנות מעקה הפרדה, שמוצב לכל אורך הכביש ונועד למנוע מעבר של מכוניות מנתיבי הנסיעה הרגילים לנתיב המהיר.

 

בעקבות זאת דורשים שפיר הנדסה ובנק לאומי פיצוי מהמדינה על הפגיעה הצפויה בהכנסות - פגיעה שתיגרם מהסתננות של נהגים שלא שילמו אגרה לנתיב המהיר, ומשיבוש התנועה לנהגים שכן שילמו. אמנם מצלמות יצלמו את הנהגים שעברו לנתיב האגרה, ולאלה צפוי קנס כספי, אך שפיר ולאומי חוששים כי נהגים רבים יתפתו ויעשו כן.

 

פרויקט הנתיב המהיר, שבנייתו נמצאת בעיצומה, מנוהל בשיטת ה־BOT: הזכיינית מקימה ומתפעלת את הפרויקט, ולאחר 30 שנה תחזיר את הכביש לידי המדינה. הפרויקט כולל סלילת נתיב האגרה לאורך 13 ק"מ והקמת חניון חנה וסע המכיל 1,800 מקומות חנייה, בסמוך למחלף שפירים.

בטל שלח
    לכל התגובות
    x