$
בארץ

ועדת הכלכלה: לבטל הקיצוץ המתוכנן בתקציב הרשות לבטיחות בדרכים

לדברי יו"ר ועדת המשנה של ועדת הכלכלה, ח"כ ארדן: "הקיצוץ המתוכנן יגרום בוודאות למוות ולפציעה של אזרחי ישראל". מנכ"ל הרשות: "המשמעות המיידית של הקיצוץ היא קריסה טוטאלית"

שאול אמסטרדמסקי 15:1704.11.08

ועדת הכלכלה קוראת לראש הממשלה ולשר התחבורה לבטל את הקיצוץ המתוכנן בתקציב הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים לשנת 2009. כך סוכם היום (ג') בתום ישיבה של ועדת המשנה של ועדת הכלכלה בנושא המאבק בתאונות הדרכים.

 

יו"ר ועדת המשנה, ח"כ גלעד ארדן, אמר במהלך הדיון, כי "הקיצוץ

יגרום בוודאות למוות ולפציעה של אזרחי ישראל ויפגע באופן משמעותי בפעילות הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים. הוכח בעולם שכשהממשלה והפרלמנט לקחו את הנושא והציבו אותו בראש סדר העדיפויות, ניתן היה להפחית את כמות התאונות והנפגעים בכ-50%".

 

בפתח דבריו תקף ארדן את שר התחבורה, שאול מופז, ומנכ"ל משרדו, גדעון סיטרמן, שלא הופיעו לדיון ואמר כי "אין הרבה נושאים שיש להם השלכה גדולה כל כך על חיי אדם כמו לנושא זה".

 

מנכ"ל הרשות, יאיר דורי, אמר בדיון כי "המשמעות המיידית של הקיצוץ היא קריסה טוטאלית, פגיעה באמון של הגופים שאנחנו עובדים איתם ופיטורי עובדים בגופים אלו. כבר עכשיו הודיע משרד החינוך כי פרויקט החינוך לבטיחות בדרכים יבוטל".

 

נציג אגף התקציבים, אודי אדירי, אמר בתגובה לדברים, כי בראיית האוצר אין זה ראוי שכסף שמועבר על ידי הרשות מחליף תחומי אחריות של גופים אחרים, דוגמת המשטרה ומשרד החינוך. לדבריו, באמצעות שיתוף פעולה בין הגורמים ניתן למנוע חלק מן הקיצוצים בכוח האדם, חרף הקיצוץ התקציבי המתוכנן.

 

לאחר הדיון אמר ח"כ ארדן ל"כלכליסט", כי לדעתו על הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים להיות גוף עצמאי לחלוטין מבחינה תקציבית ומבחינת תחומי אחריותה וסמכויותיה. לדבריו, על הרשות להיבדל הן ממשרד האוצר והן ממשרד התחבורה, על מנת שהיא תוכל לשמש כגוף המקצועי היחידי שקובע מדיניות בתחום הבטיחות בדרכים.

 

 

בטל שלח
    לכל התגובות
    x