$
בארץ

בקרוב: ההכרעה על מיתוגה של הרכבת הקלה בתל אביב

משרד הפרסום גיתם, הזכיינית MTS ונת"ע יכריעו בקרוב על שמה ועיצובה של הרכבת. ל"כלכליסט" נודע כי עד כה נפסלו עשרות שמות, בהם מקסי ו־Via

גיא מי-טל 07:0031.08.08

ההכרעה בנוגע למיתוג הרכבת הקלה בתל אביב מתקרבת: הזכיינית MTS והחברה הממשלתית נת"ע (נתיבי תחבורה עירוניים) מנסות להגיע להסכמים ביניהן בנושא הלוגו, השם ועיצוב החזית של קרונות הרכבת.

 

בימים האחרונים גיבשו משרד הפרסום גיתם והזכיינית MTS חמישה שמות פוטנציאליים לרכבת

הקלה. עשרות שמות קודמים כבר נפסלו על ידי הזכיינית ונת"ע לאחר שלא נמצאו מתאימים, או שהתעורר חשש כי ישובשו ויהפכו לשמות גנאי.

ל"כלכליסט" נודע כי בין השמות שהוצעו ונפסלו היו VIA ("דרך" בלטינית), מקסי (שילוב של המילים "מטרו" ו"טקסי"), תחלית (שילוב של המילים "תחתית" ו"עילית"), אור ואדן.

 

הגורמים המחליטים בנוגע לעיצובה של הרכבת, ובראשם מנכ"ל MTS יוחנן אור ומנכ"ל נת"ע ישי דותן, יימנעו מעיצוב ספורטיבי ומהיר מדי, כדי לא ליצור הבטחת שווא שלא תעמוד בביצועי הרכבת, שמהירות נסיעתה לא תעלה על 50 קמ"ש מעל פני הקרקע ו־70 קמ"ש במנהרות התת־קרקעיות.

 

בימים האחרונים מנסים הגופים המעורבים להגיע להכרעה בכמה נושאים עיקריים: בחירת אב־טיפוס לחלקה הקדמי של הרכבת ("האף" שלה), ובחירת שם ולוגו מתאימים מבין חמש אפשרויות.

 

הצורה והמבנה הכללי של קרונות הרכבת, מתוצרת חברת סימנס, כבר ידועים. עם זאת, ההחלטות שייתקבלו עוד ישפיעו על המראה הסופי של הרכבת. הלוגו שייבחר ישנה את העיצוב החיצוני של הקרונות ושל הצבעים של ריפודי המושבים.

 

בטל שלח
    לכל התגובות
    x