$
בארץ

שיכון ובינוי עלתה לשלב הסופי של מכרז לכביש ענקי במונטנגרו

מדובר במכרז ראשון מסוגו במונטנגרו בשיטת ה־PPP, במסגרתה מיושמים פרויקטים ממשלתיים בשיתוף המגזר הפרטי. היקף המכרז מוערך בכ־2 מיליארד יורו, ותקופת הזיכיון לתפעול ולתחזוקת הכביש תימשך 30 שנה

גיא מי-טל 08:3121.08.08

קבוצת שיכון ובינוי שבשליטת שרי אריסון עלתה לשלב הסופי במכרז ענק להקמה, תפעול ותחזוקה של כביש ענק באורך 170 ק"מ במונטנגרו. מדובר במכרז ראשון מסוגו במונטנגרו בשיטת ה־PPP, במסגרתה מיושמים פרויקטים ממשלתיים בשיתוף המגזר הפרטי. בשלב הסופי תציג החברה את ניסיונה בביצוע פרויקטים

בהיקף דומה, איתנותה הפיננסית וגורמים נוספים המעידים על יכולותיה.

 

הכביש יקשר בין עיר הנמל באר לבויז'ארה הנמצאת על הגבול עם סרביה. היקף המכרז מוערך בכ־2 מיליארד יורו, ותקופת הזיכיון לתפעול ולתחזוקת הכביש תימשך 30 שנה. טרם נקבע אם חלק מעלויות הכביש ימומנו באמצעות ממשלת מונטנגרו.

 

אם שיכון ובינוי תגבר על שש החברות הבינלאומיות בהצעה הכספית, היא תיאלץ להתמודד עם פרויקט הנדסי מורכב בשל התנאים הטופגרפיים במדינה. על פי התוכניות, על גבי כשליש מתוואי הכביש יוקמו מנהרות וגשרים רבים. נוסף על כך, חלק מהכביש ייסלל באזור הררי הנישא לגובה של למעלה מ־2,500 מטר.

 

לפני כשלושה שבועות עברה בהצלחה שיכון ובינוי את תנאי הסף במכרז נוסף ברומניה לתכנון, הקמה, מימון ותחזוק למשך 25 שנה של קטע מאוטוסטרדה באורך 58 ק"מ. שווי הפרויקט נאמד בכ־6 מיליארד שקל. במכרז ברומניה נכשלו חברת דניה סיבוס מקבוצת אפריקה ישראל וחברות שפיר הנדסה ואשטרום שניגשו יחד.

 

בטל שלח
    לכל התגובות
    x