$
מבחני רכב

מבחן דרכים: אאודי R8, סופר שמונה

גם אם יש לכם ‭1.4‬ מיליון שקל להוציא על ה‭R8-‬ החדשה של אאודי, לא תמצאו לה בארץ את הכביש הראוי. חבל, כי היא מצוינת

ליאור גוטמן 15:3510.06.08

מסלול המירוצים בבאדן באדן שבגרמניה נבנה על מתקני בסיס חיל אוויר קנדי שנזנח. ההאנגרים הענקיים, שאכלסו פעם מטוסי תקיפה של נאט"ו, משמשים כיום להדרכות נהיגת מירוצים. מזג האוויר האפרורי והיערות המקיפים את המתקן מעניקים תחושה שאתה נמצא בעולם אחר, בעיקר מבחינה מוטורית.

 

סיבת הביקור היא יום הדרכה שעורכת מחלקת הדרכת הספורט של חברת אאודי העולמית. כלת השמחה היא מכונית-העל של החברה, אאודי ‭,R8‬ שתיחשף לקהל הרחב בתערוכת אוטומוטור הקרובה בפסח, זאת לקראת תחילת השיווק בישראל.

 

אאודי ‭R8‬ בעד: עיצוב, אחיזת כביש וביצועים נגד: מחיר, אין מקום לילדים, ואיפה בכלל אפשר לנסוע בארץ ב‭300-‬ קמ"ש? אאודי ‭R8‬ בעד: עיצוב, אחיזת כביש וביצועים נגד: מחיר, אין מקום לילדים, ואיפה בכלל אפשר לנסוע בארץ ב‭300-‬ קמ"ש?

 

צבע הכסף

יאן בקר, המדריך הראשי של מחלקת הספורט של אאודי, מסביר שכ‭17-‬ אלף איש משתתפים מדי שנה בהדרכות הנהיגה של אאודי. בעבור יום במחיצת ‭R8‬ תיאלצו להיפרד מ‭1,800-‬ יורו. היבואנית צ'מפיון מוטורס תעניק במסגרת מסע ההחדרה הישראלי של המכונית קורס הדרכת מירוצים חינם לרוכשים.

 

השאלה האם ‭R8‬ היא מכונית שראויה להשתייך למשפחת היצירות מבית למבורגיני או פרארי נתונה לוויכוח, אולם אין ספק שהאפקט הוויזואלי, כמו גם הווקאלי, מרשים: המכונית (רוחבה שני מטרים וגובהה ‭1.24‬ מטרים בלבד‭,(‬ צבעה הכסוף והרעש הבוקע משמונת הבוכנות אינם משאירים מקום לדמיון.

 

על פי אאודי, ‭80%‬ מהמכונית העשויה אלומיניום וסיבי פחמן בנויה בעבודת יד. המנוע בן ‭4.2‬ הליטרים מפיק 420 כוחות סוס, מה שמעניק ל‭R8-‬ ביצועים מליגת-העל: התאוצה מעמידה ל‭100-‬ קמ"ש תימשך ‭4.6‬ שניות, והמהירות המרבית - אם תמצאו בארץ כביש ארוך דיו - היא 300 קמ"ש. המחיר: ‭1.4‬ מיליון שקל.

 

הקפות ניצחון

קשה להמחיש בדיעבד את הנהיגה ב‭:R8-‬ מיקום המנוע במרכז המכונית, מרכז הכובד הנמוך וההנעה הקבועה לכל הגלגלים מעניקים לה אחיזת כביש פנומנלית. לא משנה באיזו מהירות פניתם או עד כמה חדה עקומת הכביש, לאחר כמה הקפות של המסלול נראה שה‭R8-‬ מתישה אתכם ולא אתם אותה.

 

הפניות עוברות ללא קושי, ועצירה ממהירות שלילת רישיון לעמידה מוחלטת מאתגרת בעיקר את שרירי הצוואר של הנהג. תחושת האשליה שמתקבלת היא כאילו יכולת הנהיגה שלכם השתפרה בן לילה.

 

בקרות האחיזה האלקטרוניות שומרות את המכונית על הקרקע. אף שניתן לנתק את בקרת המשיכה האלקטרונית ‭,(ESP)‬ מומלץ לדבוק בה ולהימנע ממצבים שיסכנו את הנהג ואת הנוסע שלצדו.

 

לאחר כ‭250-‬ ק"מ של נהיגה אינטנסיבית, רובה במעגלים חדים, הוברר שלמרבית בני התמותה אין היכולת או הידע לנצל את יכולות ‭.R8‬ אם מוסיפים על כך את העובדה שכבישי הארץ אינם המקום שעבורו בנו המהנדסים באאודי את פאר היצירה, נראה שחלק נכבד מהרוכשים יבזבזו זמן רב בחיפוש אחר מקום ראוי להפגנת היכולת הדינמית של המכונית.

בטל שלח
    לכל התגובות
    x