$
בארץ

מבקר המדינה יבדוק את החריגות בתקציב הרכבת

מאז גיבוש תוכנית פיתוח הרכבת ב-2003 תפח התקציב מ-20 מיליארד שקל ל-29.5 מיליארד שקל

אדריאן פילוט 07:0721.05.08

מבקר המדינה מיכה לינדנשטראוס בודק את התנהלות משרד התחבורה בניהול תקציב הפיתוח של רכבת ישראל, בראשות המנכ"ל גדעון סיטרמן, כך נודע ל"כלכליסט".

 

לפני כמה ימים החליט הממונה על התקציבים בצעד חריג, באישור שר האוצר רוני בר-און, להפסיק את הזרמת הכספים לחברה עקב חריגות

תקציב. מאז גיבוש תוכנית פיתוח הרכבת ב-2003 תפח התקציב מ-20 מיליארד שקל ל-29.5 מיליארד שקל.

 

כעת דורשים במשרד התחבורה 4 מיליארד נוספים - מיליארד מהם לשם העברת הקו המהיר ירושלים-תל אביב להנעה בחשמל. לפי חברת הבקרה הבינלאומית PB, הצעד אינו הכרחי, ולנוכח החריגות בתקציב הוא "חסר היגיון". במשרד התחבורה טענו כי האוצר "הזמין" את התוצאות. בשבוע שעבר הוצגה חוות דעת של חברה הולנדית, NPC, ולפיה בתנאים דומים בעולם משתמשים בחשמל.

 

ממשרד המבקר נמסר: "נבדקת כעת התנהלות משרד התחבורה בכמה פרויקטים לרבות הקו המהיר תל אביב-ירושלים". ממשרד התחבורה לא נמסרה תגובה.

 

בטל שלח
    לכל התגובות
    x