$
משפט

שוב ריבוי נכשלים בבחינות ההסמכה של לשכת עורכי הדין: רק 44% עברו

עם זאת, תוצאות הבחינה מלמדות על שיפור קל, שכן במועד הקודם - לפני כחצי שנה - עמד שיעור הנכשלים על 70%. בוגרי אוניברסיטת ת"א והעברית מובילים בשיעור ההצלחה בבחינה

ענת רואה 10:3903.05.17

שוב ריבוי נכשלים בבחינת ההסמכה של לשכת עורכי הדין: מנתונים שפרסמה היום (ד') הלשכה עולה כי רק 44% מתוך 3,436 מתמחים שניגשו לבחינה, הצליחו לעבור אותה ויוסמכו לעורכי דין, אם יעמדו גם בבחינה בעל פה.

 

הבחינה היתה האחרונה במתכונת הנוכחית שמתקיימת כבר שנים רבות ומבוססת בעיקר על שינון בעל פה של חוקים וכללים משפטיים. החל מהמועד הבא הבחינה כבר תכלול שאלות בדין המהותי, ואמורה לבחון ידע משפטי ממש ולא שינון. תוצאות הבחינה מלמדים על שיפור קל מבחינת הנבחנים שכן במועד הקודם, לפני כחצי שנה, עמד שיעור הנכשלים על 70%.

 

טקס הסמכה של עורכי דין חדשים (ארכיון) טקס הסמכה של עורכי דין חדשים (ארכיון) צילום:אלכס קולומויסקי

 

בוגרי המכללות מתרסקים

 

הבחינה נערכה לפני כשבוע ועולה ממנה כי מתוך 3,436 נבחנים, 2,716 הם בוגרי מכללות ומתוכם רק 40% עברו את הבחינה, ואילו 538 נבחנים הם בוגרי אוניברסיטאות שהציגו אחוז מעבר כמעט כפול, 79%.

 

מהנתונים עולה כי בדומה למרבית הבחינות הקודמות, בוגרי אוניברסיטת תל אביב והאוניברסיטה העברית מובילים בשיעור הצלחה בבחינה וגם בציון הממוצע שקיבלו. כך 85% מבוגרי אוניברסיטת תל אביב עברו בהצלחה את הבחינה והציון הממוצע שלהם עומד על 72.3 נקודות. בקרב בוגרי האוניברסיטה העברית 83% עברו את הבחינה בציון ממוצע 71.1 נקודות.

 

במקום השלישי מכללת ספיר שעוקפת את אוניברסיטת בר אילן ואוניברסיטת חיפה באחוז העוברים והציגה נתון מרשים 80% (וציון ממוצע קצת מתחת ל-70 נקודות). בהמשך אוניברסיטת בר אילן עם 77% מעבר, אוניברסיטת חיפה 68% מעבר וכל יתר המכללות.

 

במקום השישי, והשני מקרב המכללות, ממוקם המרכז הבינתחומי עם 64% מעבר, צמודה אליו המכללה למנהל 63% מעבר וציון ממוצע 66.1 נקודות. בהמשך צונח אחוז המעבר ובמקום השמיני המרכז האקדמי פרס שבו רק 55% עברו את הבחינה בהצלחה ובציון ממוצע 64.2 נקודות.

 

תשיעית הגיעה מכללת נתניה בה יש רוב נכשלים, רק 38% עברו את הבחינה, צמוד אליה במקום העשירי המרכז האקדמי למשפט ועסקים (37% בלבד עברו את הבחינה), ובהמשך במקומות האחרונים המכללה האקדמית צפת (36% עוברים) והקריה האקדמית אונו שבה רק 1 מתוך 3 נבחנים הצליח לעבור את הבחינה.

 

מדובר בתוצאה מביכה מאוד מבחינת קרית אונו מאחר שזוהי המכללה הגדולה ביותר ומכלל הנבחנים 888 מתמחים הם בוגריה. רק מכללת שערי משפט, עולים חדשים והמכללה האקדמית כרמל הציגו נתוני מעבר אפילו יותר גרועים מבוגרי קרית אונו.

 

תוצאות בחינות הסמכה מאי 2017

 

 

 

 

 

 

 

 

 

בטל שלח
    לכל התגובות
    x