סגור
מטה בנק לאומי יהודה הלוי 34 תל אביב
מטה בנק לאומי יהודה הלוי. שירותי האונליין יורחבו (צילום: אוראל כהן)

בנק לאומי יחל להעניק שירותי בנקאות בזום; הודיע על הקלות לקראת פסח

השירות שהושק היום יכלול אופציות שחייבו הגעה לסניף, כגון הוספה או גריעה של שותף בחשבון, הוספת מיופה כוח ושינוי מורשים בוועדי הבתים; במקביל לדו"ח השנתי השבוע שצפוי להיות מוצלח, הודיעו בבנק על הקלות, כמו דחיית תשלומים מהחיוב והארכת הלוואות צרכניות ללא ריבית

בנק לאומי הודיע היום (א') על השקת שירותי בנקאות מרחוק באמצעות פלטפורמת שיחות הווידאו Zoom. האפשרות החדשה תכלול שירותים שעד היום חייבו הגעה לסניף, כגון הוספה או גריעה של שותף בחשבון, הוספת מיופה כח ושינוי מורשים בוועדי הבתים. כמו כן, השירות החדש אמור לאפשר גם מעבר סניף, אך ייתכנו מקרים בהם הבנק עדיין ידרוש הגעה פיזית אל הסניף ממנו רוצים לעבור.
מעבר לשירותים אלו, יהיה ניתן לבצע דרך פגישת Zoom את כלל הפעולות שמתאפשרות היום דרך הטלפון או באמצעים הדיגיטליים. במסגרת פגישת ה-Zoom יהיה ניתן לבצע זיהוי לקוח, ולשתף מסמכים ולחתום עליהם.
בבנק לאומי עובדים מול בנק ישראל, שאישר את המהלך, כדי שיוכלו להרחיב עוד יותר בקרוב את היצע השירותים שכיום מחייבים הגעה לסניף. כך למשל, כיום פעולות כגון חלוקת עיזבון בין יורשים או העברת חשבון צעיר לחשבון בגיר מחייבות הגעה פיזית לסניף לצורך זיהוי, אך בעוד מספר חודשים הן צפויות להתאפשר גם כן באמצעות שיחת Zoom עם בנקאי.
מעבר להודעה על השקת שירותי הפגישות ב-Zoom, ניכר כי בלאומי נערכים לדוחות הכספיים השנתיים של הבנק, שצפויים להתפרסם ביום שלישי הקרוב ולשקף רווחים גבוהים במיוחד. בבנק הודיעו על שורת מהלכים שנועדו לקהל על לקוחותיהם לקראת חג הפסח. כך למשל, לקוחות עם כרטיסי אשראי של הבנק יוכלו לדחות תשלום של עד 5,000 שקל מהחיוב של חודש אפריל לחודש מאי, ללא תשלום ריבית. כמו כן, לקוחות שנטלו הלוואה צרכנית (כלומר לא משכנתא) יוכלו להאריך את תקופת ההחזר בעד 50% מיתרת תקופת ההלוואה ולהקטין את ההחזר החודשי, מבלי לשלם על כך ריבית נוספת. עם זאת, בבנק מציינים כי הדבר כפוף לשיקול הבנק, כך שהוא לא יינתן אוטומטית לכל צרכן שיבקש זאת.
בנוסף למהלכים אלו הבנק יציע גם הלוואה צמודת מדד בסך 6,000 שקל לבעלי משכנתאות. במהלכים אלו הבנק מממן את רוב עלויות העמדת האשראי, וכאמור סביר להניח שהתזמון - יומיים לפני הדוחות, אינו מקרי. לצד ההודעה על ההקלות, מנכ"ל הבנק, חנן פרידמן, שלח מכתבי התנצלות ללקוחות שעזבו את הבנק בשנים האחרונות וציין כי הוא "מודע לכך שהשירות שסיפקנו בעבר לא היה מספיק טוב". עוד הוסיף כי בבנק "מחויבים לנוחות בהשלמת טיפול מהיר לכל צורך תוך יום אחד בלבד לכל היותר, בכל ערוץ שירות שיבחר הלקוח".