סגור

המיזם הפיננסי של דיסקונט ושופרסל יוצא לדרך; אריק פרישמן ימונה למנכ"ל

בנק ישראל אישר לבנק דיסקונט ולשופרסל לצאת לדרך במהלך המשותף להקמת "סופרמרקט פיננסי" על בסיס אפליקציית פייבוקס. ראש חטיבת הדיגיטל והדאטה יתמנה למנכ"ל המיזם שיוחזק במשותף ע"י דיסקונט ושופרסל

המיזם הפיננסי של שופרסל יוצא לדרך. בנק דיסקונט קיבל את אישור המפקח על הבנקים לשלוט לבדו ולהחזיק במישרין בתאגיד העזר פייבוקס שיעסוק בניהול פלטפורמת ארנק דיגיטלי ובמתן שירותים דיגיטליים, כולל שירותי תיווך של מוצרים ושירותים בנקאיים של גופים פיננסיים מפוקחים.

החברה החדשה, שתוחזק בבעלות של 50.1% על ידי דיסקונט ו-49.9% על ידי שופרסל, תפתח ארנק דיגיטלי, מבוסס על פלטפורמת פייבוקס, שיציע, בנוסף לשירותי תשלום, גם "סופרמרקט פיננסי" ראשון מסוגו, בו יוצעו מוצרים ושירותים של מגוון ספקים וחברות פינטק.
1 צפייה בגלריה
אריק פרישמן מנכ"ל פייבוקס החדש
אריק פרישמן מנכ"ל פייבוקס החדש
אריק פרישמן מנכ"ל פייבוקס
(אילן בשור)
עם קבלת אישור המפקח התקבלו האישורים הרגולטוריים הנדרשים להשלמת העסקה שנחתמה בינואר החולף בין הבנק, פייבוקס, שופרסל הטבות דיגיטליות וחברת שופרסל לשיתוף פעולה להקמת ארנק דיגיטלי ללקוחות כל הבנקים, על בסיס פלטפורמת התשלומים פייבוקס שבבעלות הבנק.
למרות קבלת אישור המפקח על הבנקים, בהמשך לאישור רשות התחרות, טרם נקבע המועד להשלמת העסקה. מאז חתמו הצדדים על ההסכם, התגברה התחרות בתחום ובעיקר עם כניסת אפל שהשיקה לפני כחודש את הארנק הדיגיטלי שלה בישראל.

בראש המיזם - אריק פרישמן

אריק פרישמן, סמנכ"ל וראש חטיבת דיגיטל ודאטה בבנק, ימונה למנכ"ל פייבוקס, שתהיה אחראית על מימוש שיתוף הפעולה בין הצדדים, ויחדל לכהן כסמנכ"ל בבנק. טרם נקבע מועד סיום כהונתו של פרישמן בבנק.
בחודשים האחרונים קידמו הצדדים את הקמת החברה החדשה, העברת נכסי פייבוקס מדיסקונט לחברה זו, יציאה למכרז לבחירת משרד פרסום, גיוס מואץ של עובדים וקידום הפיתוחים הטכנולוגיים שיהוו את הבסיס למיזם.
אורי לוין, מנכ"ל קבוצת דיסקונט מסר: "פרישמן הוביל בשנים האחרונות מהפכה דיגיטלית בדיסקונט, תוך שילוב של חשיבה חדשנית, הבנה עמוקה של צרכי לקוחות, יצירתיות, ידע בנקאי ויכולת ביצוע יוצאת דופן. אין לי ספק שפרישמן יממש את ההבטחה של פייבוקס ושל הפוטנציאל בשיתוף הפעולה עם שופרסל ויוביל מהפכה בתחום הבנקאות, תוך בניית תחרות משמעותית, המייצרת ערך רב ללקוחות".
איציק אברכהן, מנכ"ל שופרסל מסר: "אנו שמחים לצאת לדרך במיזם אסטרטגי חשוב זה, לאחר קבלת ההיתרים הרגולטוריים השונים, זאת כדי לאפשר את מימוש החזון שהצבנו לעצמנו, להביא לצרכן הישראלי ערך חדשני מוסף בתחום השירותים הפיננסיים".