$
מכשירים ומדריכים

מחקר: 30% מרוכשי הצמידים החכמים מוותרים עליהם תוך חצי שנה

על אף הזינוק בפופולריות מוצרי המחשוב הלביש, המשתמשים מאבדים בהם עניין במהירות. Fitbit, ששולטת בשוק, סובלת מכך במיוחד: רק מחצית מרוכשי המוצרים שלה בשנים האחרונות עדיין השתמשו בהם בתחילת 2015

נמרוד צוק 09:3112.07.15
אנשים אולי קונים יותר ויותר צמידי כושר חכמים - אבל רבים מהם מפסיקים להשתמש בהם אחרי זמן, כך טוען מחקר חדש של Endeavour Partners.
להערכת חברת המחקר, כ-30% מקוני הצמידים עושים בהם שימוש במשך זמן ממוצע של חצי שנה, ולאחר מכן מאפסנים אותם. את המחקר מחזקים נתונים נוספים, כגון מידע שנכלל במסמכים שהגישה יצרנית הצמידים פיטביט לרשויות הרגולטוריות בארה"ב, שמראה כי רק מחצית מ-20 מיליון המשתמשים הרשומים של החברה, כאלו שרכשו את אחד ממוצריה בשנים האחרונות, עדיין היו פעילים ברבעון הראשון של 2015.

 

צמידי ושעוני פיטביט צמידי ושעוני פיטביט

 

בקרן ההשקעות האמריקאית Rock Health, שמשקיעה ביצרניות של ציוד רפואי ומוצרי בריאות, מודאגים מהנתונים. אחד ממנהלי החברה, מלאי גנדי, אמר לביזנס אינסיידר: "השאלה היא במשך כמה זמן השוק ימשיך לצמוח בקצב כזה, והאם חברות כמו פיטביט יצליחו ליצור היענות בקרב המשתמשים שלה לפני שהשוק מגיע לרוויה". בחברה מוטרדים מכך שמשתמשים שמפסיקים להשתמש בצמיד לא ימליצו עליו לחברים ולא יחדשו מנויים לשרותי פרימיום בתשלום.

 

מצב השעונים טוב יותר משל הצמידים מצב השעונים טוב יותר משל הצמידים

 

פיטביט, שהפכה לחברה ציבורית בחודש שעבר, מרכזת את עיקר תשומת הלב בסוגיה הזו, מאחר והיא מחזיקה בנתח העיקרי מהענף, נתח שוק שעומד בארה"ב על 76%. החברה הגיבה לטענות בהצהרה כי היא מייצרת מוטיבציה ללקוחותיה להמשיך להשתמש בצמידים באמצעות תחרויות בין משתמשים ומתן פרסים וירטואליים עבור עמידה ביעדי הכושר שהמשתמש קבע לעצמו, אבל נמנעה מהתייחסות למספר המשתמשים שנטשו או לשאלה מדוע הפסיקו להשתמש בצמידים.

 

חלק מהמשתמשים מוצאים את הצמידים אפקטיביים בשלב בו הם מנסים לרכוש הרגלי התעמלות וכושר בריאים יותר, אבל לאחר שהם מאמצים לעצמם דפוס תרגול קבוע, הצמיד נוטה לאבד מיעילותו והמידע שהוא מספק חדל מלהיות בעל ערך. במקרה של שעונים חכמים מדובר בבעיה פחות משמעותית, טוענים בחברת המחקר IDC, בשל המגוון הגדול יותר של שימושי השעון.
בטל שלח
    לכל התגובות
    x