$
הייטק והון סיכון

האתגר הבא של ברגמן: הרחבת פעילות החטיבה האזרחית של נייס

מצויד בקופת מזומנים שמנה, שהיקפה מתקרב ל-550 מיליון דולר, הגבוהה בתולדות נייס, יכול המנכ"ל להביט אל האופק ולקטוף כמעט כל חברה בה יחפוץ

אסף גלעד 06:5624.03.10

עם גל הרכישות האחרון הופך מנכ"ל נייס זאבי ברגמן לרוכש הגדול ביותר של חברות ישראליות, לאחר שהחברה היתה מעורבת ברכישת אקטימייז, פורטנט, הקסגון ולאחרונה גם אורסוס. מצויד בקופת מזומנים שמנה, שהיקפה מתקרב ל-550 מיליון דולר, הגבוהה בתולדות נייס, יכול ברגמן להביט אל האופק

ולקטוף כמעט כל חברה בה יחפוץ. במחירי השוק כיום, מדובר בדרך כלל בעסקאות במחיר נח.

 

למעט אקטימייז, כל הרכישות האחרונות של נייס הופנו לחטיבה הביטחונית שלה, כשהאחרונה שבהן היא אורסוס הישראלית. אורסוס מספקת לארגונים מערכות לניהול סיכונים פיזיים למערך האבטחה שלהם. אך כעת מעוניין ברגמן להרחיב את עסקיה של החטיבה האזרחית, המוכרת כיום מוצרי הקלטה ובקרה למוקדי שירות לקוחות, בעיקר עבור בנקים.

 

נייס מוכנה כעת לעבור תהליך של גידול מואץ בכל הקשור למוצריה האזרחיים, הפונים כיום בעיקר לשוק הפיננסי ולעולם ניהול הלקוחות בכלל (CRM). לא לחינם עברו למחנה של נייס כמה שחקני חיזוק שעד לאחרונה מילאו תפקידים בכירים בקומברס אותה ניהל בעבר זאבי. ביניהם נמנים שלומי קרינגל, סגן נשיא בכיר לשעבר בחטיבת המוצרים של קומברס, דודו וורטמן, וראומה שרביט-ריבלין, הרל"שית האגדית של ברגמן עוד מימיו כמנכ"ל קומברס.

 

האתגר הבא של ברגמן קשור להרחבת סל המוצרים שמציעה החטיבה האזרחית למרכזי שירות הלקוחות. היעד הראשון קשור להרחבת ההגעה של הארגון אל מעבר לגבולות מוקדי השירות הטלפוניים, וגם לאתר האינטרנט של החברות הלקוחות, הפורטל הסלולרי, שרותי הצ'אט ומפגשים פרונטלים עם נציגי השירות והמכירות. ההתאמה של קליקפוקס כאן עם נייס היא כמו של כפפה ליד, בעצם היותה חברה המרכזת את כל דרכי ההתקשרות של הלקוח עם הארגון, ומנתחת אותן כדי לספק תובנות עסקיות למנהליו.

 

האתגר השני של נייס הוא להרחיב את סל המוצרים שלה אל מעבר לשירות בלבד, ולהגיע גם אל מחלקות השיווק בארגונים. יהיה עליה להרחיב את שליטתה בענף הבנקאות, האשראי והביטוח וגם בסקטורים נוספים, כמו קופות החולים, חברות התעופה, הרשתות הקמעונאיות, וחברות התקשורת. איגלו וקליקפוקס נמצאות כבר שם, וכמוה חברות דומות להן, כמו פונטיס.

 

נייס השיקה לאחרונה מוצר המזכיר את זה שפיתחה איגלו: פתרון ההדרכה בזמן אמת מספק לנציגי השירות המלצות לנקיטת "הפעולה הבאה הטובה ביותר" במהלך שיחת טלפון או צ'אט עם לקוח. איגלו, שמנפנפת כעת במהלך המשא ומתן עם נייס על מומנטום חיובי בפעילותה, עשויה להסתכן בתחרות ישירה מול נייס אם לא תירכש - ומהר.

 

בטל שלח
    לכל התגובות
    x