$
חדשות טכנולוגיה

איך התקבל הנקסוס בעולם

ההתלהבות מהסלולרי הראשון של גוגל דעכה כשהבעיות החלו להתגלות: תקלות קליטה, ההיערכות הלקויה של גוגל לשירות לקוחות והיעדר הפונקציה שהפכה את האייפון ללהיט - ממשק המולטי-טאץ'

עומר כביר ושי ענבל 10:2312.01.10

מסיבת העיתונאים של גוגל בשבוע שעבר, שבה הוצג נקסוס 1, היתה יריית הפתיחה לתחילתו של מודל שיווק ייחודי: עוד באותו יום ניתן היה לרכוש אותו באתר של גוגל ולבחור עבורו ספקית סלולר. אך ההתלהבות הצטננה מעט כשימים ספורים לאחר השקתו הופיעו ברשת דיווחים של לקוחות על בעיות קליטה ובעיות טכניות אחרות. לקוחות אלה פנו ליצרנית הנקסוס HTC ולספקית הסלולר טי־מובייל, אך אלה סירבו לטפל בהם והפנו אותם אל גוגל. בתגובה, פורומי התמיכה של המכשיר באתר ענקית האינטרנט הוצפו באלפי תלונות שלא זכו למענה.

 

לשירות הלקוחות של גוגל יש בעיה מרכזית אחת: אין לה אחד כזה. החברה אינה מספקת דרכי התקשרות טלפוניות עבור השירותים שלה, החל בג'ימייל וכלה ב־Adsense. לקוח שמעוניין לקבל תמיכה יכול לשלוח אימייל, וגוגל מתחייבת לענות בתוך 48 שעות.

 

מלבד זאת, גם הצליח המכשיר לאכזב את המעריצים בחסרונו הבולט: היעדר ממשק מולטי־טאץ', אותו ממשק שהפך את האייפון להצלחה פנומנלית. למרבה ההפתעה התברר כי מכשירי נקסוס 1 שיימכרו באירופה דווקא כן יכללו ממשק כזה. הסיבה לכך, ככל הנראה, קשורה ברישום הפטנטים על ממשקי מולטי־טאץ' בארה"ב, שמוחזקים על ידי אפל. באחד הפאנלים בכנס CES שהתקיים השבוע הציג מייסד האנדרואיד אנדי רובין הסבר משכנע פחות: "אישית, אני לא אוהב לבצע פעולות בשתי ידיים". אך נראה שרובין שכח שממשקי המולטי־טאץ' דורשים רק שתי אצבעות.

 

רובין התייחס גם לעתידו של הנקסוס ואמר שאינו שולל את האפשרות שהדגם הבא יהיה טלפון עסקי, עם מקלדת וסוללה חזקה יותר. ההצהרה המפתיעה זכתה להד נרחב. ההערכות הן שגוגל שמה לה מטרה חדשה: RIM הקנדית - יצרנית הסמארטפונים הרווחית בעולם שמכשירי הבלקברי שלה זוכים לפופולריות עצומה בקרב הקהילה העסקית.

בטל שלח
    לכל התגובות
    x