$
אינטרנט

תוכניותיה של טוויטר: מיליארד משתמשים עד 2013

בצעד שגרף ביקורת קשה, פרסם טקראנץ' מסמכים גנובים של טוויטר, המתארים את תוכניותיה השאפתניות של החברה. המטרה: להכניס יותר מ-1.5 מיליארד דולר בתוך 4 שנים ולהפוך ל"דופק של האינטרנט"

יוסי גורביץ 12:0819.07.09
בצעד שעורר מחלוקת קשה וגרף ביקורת נוקבת, החל הבלוג טקראנץ' לפרסם בסוף השבוע מסמכים פנימיים של אתר המיקרו-בלוגינג טוויטר, שהגיעו לידיו לאחר פריצה למחשבי החברה. טוויטר הפנתה את הנושא לטיפול משפטי, וביום שישי בבוקר פרסם טקראנץ' מקבץ אחרון של מסמכים של החברה, השופכים אור על מדיניותה ארוכת הטווח.

 

על פי המסמכים, שמתעדים – בצורה חלקית ולא מסודרת - ישיבות צוות של הנהלת טוויטר בין פברואר ליוני השנה, להנהגת טוויטר יש תוכניות שאפתניות מאוד. מטרתם היא להביא לצמיחה עצומה במספר משתמשי האתר, עד ל-350 מיליון בשנת 2011 ולמיליארד משתמשים עד שנת 2013. להערכתם, מספר עובדי טוויטר צריך לגדול בהתאם: על טוויטר לשכור כ-50 עובדים מדי חודש, ובשנת 2013 צריכים להיות לה כ-5,000 עובדים (כרגע היא מעסיקה פחות ממאה).

 

להערכת ההנהלה, אם אכן יצליח טוויטר לעמוד ביעד הזה ולהיות האתר הראשון עם מיליארד משתמשים, הוא יהפוך ל"אינטרנט חדשה", ו"לדופק של האינטרנט", כמו גם מנוע חיפוש בזמן אמת. יצוין שמספר המשתמשים הנוכחי של טוויטר עדיין לא הגיע ל-25 מיליונים, ושפייסבוק הכריזה לאחרונה כי יש לה 250 מיליוני משתמשים.

 

במרכז התוכניות הכלכליות של טוויטר עומדת, כמובן, הכוונה להפוך אותו לעסק מניב; כרגע לאתר אין עדיין הכנסות, אבל מתקבל הרושם שהאתר מתכוון לגבות, עוד השנה, סכום קטן ממשתמשים שמעוניינים שיהיה להם "חשבון מאושר", כלומר כזה שאי אפשר לחקות או להתחזות לו. ההנחה היא ש"קל יותר לגבות כסף ממספר מצומצם של משתמשים", כדברי המסמך, והכוונה היא להציע את השירות הזה לסלבריטאים. בעתיד, שוקלים בטוויטר ליצור קשר בין האפליקציות של השירות ובין שירות אדסנס של גוגל ולמכור פרסומות באתר. "שום דבר לא נשאר חינמי לנצח", אומרת אחת ההערות.

 

ההכנסות מפעילויות אלו אמורות, על פי התוכניות, לעמוד על כ-1.54 מיליארד דולר בשנת 2013, שמתוכם כ-111 מיליון דולר רווח. ההערכה היא שכל משתמש עולה לטוויטר דולר, והמנהלים מביעים חשש מגידול בלתי מבוקר.

 

במסמכים מביעים מייסדי טוויטר חשש מהשתלטות מצד פייסבוק, או מחיקוי הפיצ'רים של טוויטר על ידי הרשת החברתית הגדולה (מה שאכן מתחיל לקרות), וחשש מעורב בהתלהבות מהתחרות הצפויה עם גוגל ("הם יבעטו בתחת שלנו, בחיפוש אחר טוויטים מוצלחים... האם אנחנו יכולים לעשות לגוגל את מה שעשתה לאחרים?"). בהתייחס לשאלה של "האם טוויטר למכירה", הם אומרים ש"ברור שיש לנו מחיר", אבל ש"מכירה תתבצע רק בתנאינו-שלנו, ותוך שמירה על שליטה שלנו בטוויטר".
בטל שלח
    לכל התגובות
    x