סגור
באנר דסקטופ כלכליסט טק

חברת הפינטק Sorbet גייסה 21 מיליון דולר בסבב סיד - מהגדולים בישראל

סורבה מפתחת פלטפורמה המאפשרת לעובדים להמיר לכסף את ימי החופשה שצברו. החברה פועלת בארה"ב ואוסטרליה אבל לא מתכוונת לפעול בישראל. המנכ"לית ויטל אילת-רייכל: "הבנו שהרבה חברות מוטרדות מכך שעובדים לא לוקחים חופשים. גילינו כשל שוק אדיר"

חברת הפינטק הישראלית סורבה (Sorbet) גייסה 21 מיליון דולר בסבב סיד, מהגדולים שהיו בישראל.


הסבב, שנערך בשני חלקים, כלל גיוס של 6 מיליון דולר בשלב ראשון וזמן קצר לאחר מכם הצטרפה לסבב השקעה של 15 מיליון דולר בהובלת קרן Group 11 ובהשתתפות המשקיעים הקיימים: הקרנות ויולה, מירון קפיטל ו- Global Founders Capital.
החברה הוקמה בסוף 2019 על ידי ויטל אילת-רייכל (CEO), אליעז שפירא (CPO) ורמי קסטרשטיין. היא מפתחת פלטפורמה המאפשרת לעובדים להמיר לכסף את ימי החופשה שצברו. כיום סורבה מעסיקה 28 עובדים, מתוכם 16 בישראל. החברה מגייסת עשרות עובדים נוספים, שרובם ייקלטו בישראל והשאר בארה"ב ואוסטרליה.
הפלטפורמה של Sorbet מתממשקת למערכות הארגוניות של העסקים איתם היא עובדת ומציעה אישת לעובד את התוכנית הטובה עבורו לניצול ימי החופש, הכוללת חופשים קצרים עד חופשות ארוכות. מועדים אלו מאושרים מראש על ידי מקום העבודה. עד כה הצליחה הפלטפורמה של סורבה להגדיל את ימי החופש שלוקחים העובדים בכ-15% בממוצע.
1 צפייה בגלריה
אליעז שפירא ויטל אילת-רייכל חברת הפינטק סורבה Sorbet
אליעז שפירא ויטל אילת-רייכל חברת הפינטק סורבה Sorbet
מימין, אליעז שפירא ויטל אילת-רייכל (מנכ"לית), ממייסדי חברת Sorbet
(צילום: כפיר זיו)
אילת-רייכל שימשה בעבר במגוון תפקידי שיווק, מכירות ופיתוח עסקי בחברות גלובליות כמו לוריאל ולוקהיד מרטין. בתפקידיה האחרונים שימשה כמנהלת תחום השיווק קמעונאי בבנק הפועלים ומנהלת השיווק וחווית לקוח בישראכרט.
אליעז שפירא, בעל ניסיון גלובלי בחברות טכנולוגיה בשלבי צמיחה, הוביל בהצלחה צוותי טכנולוגיה ומוצר בינלאומיים. בתפקידו האחרון שימש כמנכ"ל בתחום ה-Edtech בארה"ב. רמי קסטרשטיין פועל בענף ההייטק למעלה מ-30 שנה. בעברו ייסד מספר חברות סטארטאפ והשקיע ביותר מ-20 חברות.
ויטל אילת-רייכל , מנכ"לית החברה ומייסדת שלה, תשתתף בכנס הפינטק של כלכליסט ביום שני ה-28.6.
"גילינו כשל שוק אדיר"
בשיחה עם כלכליסט מציינת אילת-רייכל, כי "הגיוס הראשון שלנו היה SAFE קטן ב-2020 לפני הקורונה והשתתפה בו קבוצת אנג'לים וויולה. אז פיתחנו משהו אחר לגמרי ואז פרצה הקורונה ולא היה כלום והעולם נדם ואיפשהו באמצע מאי 2020 התחלנו לעבוד על הפתרון הנוכחי, שהגיע אלינו מלמטה. הבנו שהרבה חברות מוטרדות מכך שעובדים לא לוקחים חופשים. גילינו כשל שוק אדיר, ובין יוני לנובמבר עלינו לאוויר עם מוצר ראשוני. על סמך המוצר הזה גייסנו 6 מיליון דולר. התחלנו לקבל פניות רבות מכל העולם והתמקדנו בשוק האמריקאי.
"עוד שלא לוקח ימי חופש מצטברים הרבה מאוד ימים וכשהוא עוזב את החברה הוא מקבל אותם. הנכס הבלתי נזיל הזה שמחזיקה החברה הוא התחייבות שלה לעובד וזה חוב מאוד בעייתי עבורה, זה חוב שלא תכננה, אין לו תאריך פירעון. החוב צמוד לשווי השכר של העובד ולכן המחיר שלו משתנה", אומרת אילת-רייכל.
יצוין כי ערכם הכספי של ימי חופש הלא מנוצלים בארה"ב מגיע בכל שנה ליותר מ-270 מיליארד דולר.
הפתרון של סורבה
סורבה מציעה פתרון פשוט שמקובל כיום בעולם של פקטורינג. היא מציעה לחברות לפדות ימי חופש של עובדים בתמורה לתשלום שמועבר לכרטיס חיוב של ויזה עבור העובד ובמקביל חותמת על הסדר מול החברה על תשלום עבור אותם ימי חופש. חשוב לציין שלעובד אין אפשרות לקבל את התשלום במזומן לבנק אלא רק בכרטיס חיוב שאת הכסף שבו הוא יכול לנצל לכל עניין.
בנוסף, הפלטפורמה יוצרת עבור המעסיקים תחזית של ימי החופש הצבורים שלא ינוצלו, על בסיס ניתוח מידע היסטורי מיומני חופשות של עובדים, הבנת דפוסי לקיחת חופשות, התייחסות למדיניות החברה ושקלול אילוצים נוספים ומציעה לרכוש אותם מהעובד. כלומר לאפשר לו לקבל את היתרה במזומן ומיד, במקום להמתין שיעזוב את החברה. לאחר התהליך החוב של החברה אינו מוגדר כחוב כלפי העובד - שהוא החוב הבכיר ביותר לארגון, אלא חוב "רגיל" לסורבה.
כך יכולים המעסיקים לראשונה לשלוט בחוב ולקבוע מתי הם רוצים לשלם לסורבה בחזרה. בנוסף, המימון באמצעות סורבה מהווה חיסכון משמעותי בעלויות. משום שבאופן רגיל תשלום החוב צמוד לשכר של העובד ביום שהוא עוזב וסורבה מקבעת לחברה את החוב בשווי השכר הנוכחי.
בתוך כך, סורבה הודיעה על הרחבת הפעילות גם לאוסטרליה. על פי חוק האוסטרלי ימי החופש נצברים כחוב של מעסיק לעובד לנצח, ללא יכולת למחוק או להגביל את הצבירה.
"הבנו שבאוסטרליה יש לנו הזדמנות עצומה ולכן נתפרס גם לשם למרות הרצון שלנו להתמקד כעת בארה"ב", אומרת אומרת אילת-רייכל. היא ציינה כי אין לחברה כוונה לפעול בישראל, בעיקר בשל היקף השוק המצומצם יחסית.
לדברי דובי פרנסס, מייסד ושותף-מנהל בקרן Group 11: "סורבה היא חברה שכבר עכשיו אפשר לזהות את הפוטנציאל האינסופי שלה להגדיר מחדש את קטגורית ימי חופש לעובדים. הבעיה של ארגונים ועובדים כאחד גדולה וכך גם הביקוש לפתרון. אלו הסיבות שבגינן בחרנו להוביל סיבוב סיד גדול כל כך, ברור שזהו העיתוי הנכון לדחוף את החברה קדימה".