סגור
גיימריסט הפניה חדשה גג עמוד דסקטופ

גיימריסט
מגדילים פערים: 100 המשחקים המובילים גרפו יותר מ-54% מהכנסות שוק המובייל העולמי

רשמו אשתקד הכנסות של 43 מיליארד דולר, ביניהם המשחק של מון אקטיב הישראלית, שהכניס מעל למיליארד דולר. ככל ששוק הגיימינג יתבגר, כך עשויות החברות המובילות לקחת לעצמן פרוסה גדולה יותר מהעוגה

על אף שהכלכלה העולמית רשמה האטה בשנת 2020, שוק הגיימינג בסלולר דווקא זינק: לפי סנסור טאוור (Sensor Tower), הכנסות 100 המשחקים המובילים צמחו ב-29% בשנת 2020, והכנסות 100 המשחקים הבאים ברשימה צמחו ב-18%.
גם בעשירון התחתון נרשמה עלייה יפה בהכנסות, כאשר המשחקים המדורגים במקומות 901 עד 1,000, הראו צמיחה של 31% בהכנסות ברחבי העולם, ו-49% בארה"ב בלבד. הדו"ח החדש סוקר את אלף משחקי המובייל הרווחיים ביותר ברחבי העולם בין השנים 2017 ל-2020, ובדק כיצד מתחלקת עוגת ההכנסות.
1 צפייה בגלריה
משחק מובייל קוין מאסטר של מון אקטיב coin master moon active
משחק מובייל קוין מאסטר של מון אקטיב coin master moon active
משחק מובייל קוין מאסטר של מון אקטיב
הנתון הבולט ביותר היא ש-100 המשחקים המובילים - העשירון העליון - גרפו 42.7 מיליארד דולר בשנת 2020, או בערך 54% מההכנסות של שוק המובייל העולמי. בארה"ב לבדה, המגמה בולטת אף יותר: 100 המשחקים המובילים אחראים ליותר מ-64% מהכנסות תעשיית הגיימינג במובייל, שהסתכמו ב-14 מיליארד דולר. בסנסור טאוור מציינים כי הנתונים מצביעים על כך שככל ששוק המובייל יתבגר, כפי שקרה בארה"ב, כך נתח ההכנסות של 100 המשחקים המובילים ימשיך לגדול מדי שנה.
דו"ח שוק נוסף של סנסור טאוור, שפורסם בדצמבר 2020, הראה כי חמישה משחקי מובייל הכניסו יותר ממיליארד דולר כל אחד, כאשר בראש הרשימה עומדת גרסת המובייל למשחק היריות PUBG - שהכניסה לחברת קראפטון, מפתחת המשחק, יותר מ-2.6 מיליארד דולר בשנת 2020. ענקית הגיימינג הסינית טנסנט (Tencent) מחזיקה בחלק ממניותיה של קראפטון, ומשחק אחר שיצא תחת ידה, Honor of Kings, תפס את המקום השני ברשימה (2.5 מיליארד דולר). במקום השלישי נמצא פוקימון גו, שהפך ללהיט אי אז בקיץ 2016 (1.2 מיליארד דולר). במקום הרביעי נמצא המשחק קוין מאסטר (coin Master) מבית חברת מון אקטיב (Moon Active) הישראלית (1.1 מיליארד דולר); ובמקום החמישי רובלוקס (Roblox), המשחק רב-המשתתפים (1.1 מיליארד דולר).
מומחים העריכו כי הזינוק בהכנסות שוק הגיימינג נבע בין היתר ממגפת הקורונה, שכלאה אנשים בביתם. אולם למרות שמספר מדינות יוצאות אט-אט מהסגרים, לא נרשמת ירידה בהכנסות השבועיות של מפתחי משחקי המובייל. ההכנסה השבועית הממוצעת ממשחקי מובייל שברה שיאים ברבעון הראשון של השנה, ועמדה על כ-1.7 מיליארד דולר - כ-40% יותר מאשר התקופה שקדמה למגפה העולמית. בנוסף, על פי מידע מחברת המחקר App Annie, הורידו משתמשי אפליקציות 30% יותר משחקים ברבעון הראשון של 2021 מאשר ברבעון הראשון של 2019.