סגור
באנר דסקטופ כלכליסט טק

אופציות במיליארד דולר לעובדי גונג: "חגגנו 5 דקות והמשכנו הלאה"

גונג הפכה בסוף השבוע לחברה הפרטית בעלת שווי השוק הגבוה ביותר בישראל, לאחר גיוס של 250 מיליון דולר לפי שווי של כ־7.25 מיליארד דולר אחרי הכסף. החברה שילשה את שווייה בתוך 10 חודשים. קצב מכירותיה 100 מיליון דולר בשנה

בחברה הפרטית גונג, שפיתחה תוכנה למעקב אחר שיחות של נציגי מכירות ושירות, מועסקים 600 עובדים – כולם מחזיקים באופציות. על פי הערכות כ־15%-10% מהאחזקות בחברה נמצאים בידי העובדים, ושוויין עומד על 750 מיליון דולר בהערכה זהירה, ועל כמיליארד דולר בהערכה ריאלית. בסבב הגיוס הקודם באוגוסט ניתנה לעובדים אפשרות למכור מניות, ובקרוב צפויה להיפתח בפניהם אפשרות כזאת גם בסבב הנוכחי, שבו גייסה 250 מיליון דולר, לפי שווי של 7.25 מיליארד דולר, והפכה לחברה הפרטית בעלת שווי השוק הגבוה ביותר בישראל.


בחישוב ממוצע מחזיק כל עובד אופציות בכ־200-150 אלף דולר, אבל עמית בן דב, מנכ"ל החברה ואחד משני מייסדיה, ציין בשיחה עם "כלכליסט" שעל פי השווי החדש יש בחברה עובדים (ועל פי הערכת "כלכליסט" לא מעטים) שמחזיקים באופציות בשווי מיליון דולר: "יש לנו כמעט 600 עובדים, חלקם עם אופציות של מיליוני דולרים. בסבב הקודם איפשרנו לעובדים למכור מניות ורק 40% בחרו לממש. אני משער שכמות דומה של עובדים תמכור הפעם. משמח אותי מאוד שאנשים יכולים למכור ולהתעשר. אני משער שרבים יוכלו לסגור משכנתא או להחליף רכב".

שלמה קרמר בפנים

את סבב הגיוס הנוכחי, שהוא החמישי של החברה, הובילה חברת ההשקעות Franklin Templeton, שזו לה השקעה משמעותי ראשונה בחברה ישראלית פרטית. פרנקלין טמפלטון היא חברת השקעות גלובלית שנוסדה בניו יורק ב־1947 ומנהלת כיום נכסים בשווי של 1.5 טריליון דולר. אחד מבעלי המניות הגדולים בחברה ואחד המשקיעים הראשונים בה הוא שלמה קרמר. בסבב הנוכחי השתתפו גם משקיעים קיימים, ובהם Coatue, Salesforce Ventures, Sequoia, Thrive Capital ו־Tiger Capital.

2 צפייה בגלריה
עובדי גונג GONG
עובדי גונג GONG
עובדי גונג
(צילום: מקס מורון)
על פי הערכות, המשקיע קרמר — מייסד צ'קפוינט ואימפרבה וכיום מנכ"ל חברת קאטו נטוורקס — מחזיק כ־10%־15% מגונג, ששוויים כמיליארד דולר. לקרמר יש אחזקות משמעותיות גם בחברת At-Bay, שמבטחת חברות נגד איומי סייבר; חברת הסייבר Aqua, שאף היא הכריזה במרץ 135 מיליון דולר בשווי של כמיליארד דולר; סומולוג'יק האמריקאית, שהנפיקה לאחרונה ונסחרת בשווי שוק של כ־2.2 מיליארד דולר; חברת הפינטק פאנדבוקס, שהיא גם יוניקורן, חברת Pendo האמריקאית ובחברת אקסהבים, בה הוא מחזיק 20% בשווי של כחצי מיליארד דולר.
ההון שגויס ישמש להכפלת ההון האנושי בחברה, בארצות הברית ובישראל. עד סוף 2021 מתכננת החברה להכפיל את מצבת העובדים שלה ולהגיע לכ־300 עובדים בישראל ולכ־1,000 עובדים בסך הכל בעולם. בדצמבר 2018 החברה של בן דב ואילון רשף זכתה במקום הראשון בתחרות הסטארט־אפ המבטיח מעולמות הביג דאטה וה־AI של "כלכליסט" ומיקרוסופט. עם לקוחות גונג נמנים בין היתרAutodesk, Hubspot, LinkedIn, Outreach, PayPal, Shopify, Slack, Twilio, Zillow, Zoominfo.
השווי שהציגה החברה היה גבוה בהשוואה לכל חברה ישראלית אחרת. רק לאחרונה דיווחה נקסט אינשורנס על שווי חברה של 4 מיליארד דולר, חברת Vast Data לפי שווי של 3.7 מיליארד דולר, וחברת הסייבר Snyk לפי שווי של 4.7 מיליארד דולר. אבל השווי של גונג שם את כולן בצל. עמית בן דב מסביר: "אנחנו משתדלים לא לעשות מזה עניין, אבל לא צריך צניעות מעושה, זו אבן דרך יפה. אנחנו לא קיימים בשביל זה ולא מתרגשים מהשווי. חגגנו חמש דקות והמשכנו הלאה".

"קפיצה פרופורציונית"

בן דב סיפר שהחברה לא דרשה שווי ספציפי בעת הגיוס אלא נתנה למשקיעים שרצו להשקיע בחברה לראות את הנתונים ועל פיהם להציע את השווי המתאים: "קיבלנו הרבה הצעות ועשינו קונסורציום של משקיעים כי רבים היו מוכנים לקחת את כל הסיבוב וזה המחירים שנתנו. לא בהכרח בחרנו את המחיר הכי גבוה, הסתכלנו על זהות המשקיעים וחיפשנו כיסים עמוקים לטווח ארוך".
2 צפייה בגלריה
עמית בן דב מנכל גונג
עמית בן דב מנכל גונג
המנכ"ל עמית בן דב. "גונג יכולה להגיע להרבה יותר מ־20 מיליארד דולר"
(צילום: עמית שעל)
שווי החברה אינו מפחיד את בן דב: "גונג יכולה להגיע להרבה יותר מ־20 מיליארד דולר אבל חובת ההוכחה עלינו. אנחנו לא בדרך להנפקה החודשים הקרובים ולא יודע מה יהיה השוק עד אז ומה יהיה המכפילים בשוק עד אז. המחשבה שלנו תמיד היתה על משהו גדול, על חברה של מיליארדים. חשבתי שאפשר להגיע גם למאה מיליארד, זה אפשרי".
קצב הצמיחה של החברה הואץ משמעותית בעשרת החודשים האחרונים, ועל פי הערכה קצב מכירותיה עומד על 100 מיליון דולר, לאחר שבסבב הקודם עמד על כ־30 מיליון דולר לשנה. "הקפיצה בשווי שלנו פרופורציונית לקפיצה בכל הנתונים, לא רק בהכנסות אלא באיכות העסקות, בקליבר העסקאות, כמות חידושים וכמה לקוחות מגדילים את השימוש בתוכנה שלנו", אמר בן דב.