סגור
באנר דסקטופ כלכליסט טק

חברת הסייבר Salt Security גייסה 70 מיליון דולר

מדובר בסבב צמיחה בסדרה C, בהובלת קרן Advent International, דרך זרוע ההשקעות הטכנולוגיות שלה. רועי אליהו, מנכ"ל החברה ואחד ממייסדיה: "נכנסנו לגיוסים כי רצינו שותפים חזקים שעומדים מאחורי חברות ציבוריות"

חברת הסייבר Salt Security גייסה 70 מיליון דולר בסבב צמיחה בסדרה C, בהובלת קרן Advent International, דרך זרוע ההשקעות הטכנולוגיות שלה. לסבב הצטרפו משקיעים חדשים, ובהם קרנות הצמיחה Alkeon Capital ו-DFJ Growth, והמשקיעים הקיימים Sequoia Capital, Tenaya Capital, S Capital VC, מריוס נכט ו-Y Combinator. החברה גייסה שלושה סבבים בתוך פחות משנה אחת בהיקף של 120 מיליון דולר, ו-131 מיליון דולר במצטבר מאז הקמתה. החברה לא מסרה את השווי בו גייסה, אך מנכ"ל החברה ציין שבכל הגיוסים שווי החברה צמח משמעותית.
בשיחה עם "כלכליסט" הסביר רועי אליהו, מנכ"ל החברה ואחד ממייסדיה, שאמנם היא ביצעה שלושה גיוסים בזמן קצר, אבל הם לא דרשו מהחברה זמן, ובשני האחרונים החברה זכתה לביקוש עצום: "גם בגיוס הנוכחי וגם בסבב הקודם הדפנו משקיעים. עניתי לעשרות מיילים שאין לנו זמן ויש לנו מספיק כסף. בשני הסבבים האחרונים באו משקיעים שאמרו 'עשינו מחקר מעמיק על השוק שלנו ואנחנו רוצים להציג לכם מה שראינו'. הם ראיינו עשרות חברות בתחום ה-api ומאות חברות סייבר שגם אינן מתמקדות בתחום. חקרו את כל הצדדים של השוק, דיברו עם חברות שהן הלקוח של הטכנולוגיה. הם עשו את עבודת המחקר ובאו מאוד מוכנים לעסקה. המשקיע יודע לשים את ההצעה הנכונה על השולחן ומביא ערך אסטרטגי, זה לא כסף סתמי. נכנסנו לגיוסים כי רצינו שותפים חזקים שעומדים מאחורי חברות ציבוריות, חלקן בשווי של מעל 100 מיליארד דולר".
1 צפייה בגלריה
Security סולט סקיוריטי רועי אליהו מייקל ניקוסיה
Security סולט סקיוריטי רועי אליהו מייקל ניקוסיה
מימין מייקל ניקוסיה ורועי אליהו
(צילום: יסמין לוקאץ')
אליהו מספר שההבדל העיקרי בינם לבין חברות סייבר אחרות הוא "ההגנות שהיו ושיש בתחום מתאימות לעולם של לפני עשור ומכסות רק 5% ממה שצריך. פתאום אתה פותח דלתות של רכב חכם עם API שלא מגן כראוי. אסור שזה יהיה פריץ. הבנו עוד בימי הקמת החברה שיש הזדמנות לבנות משהו מהשורש בראייה של העולם החדש. הקדמנו לייצר מענה לבעיה אמיתית כואבת שיש לה משמעות פיננסית, שאין לה פתרונות בשוק או טכנולוגיות שיכולות לזוז ולאבטח את התחום כראוי".
ממשקי API, אותם מאבטחת Salt Security, משמשים למתן גישה למערכות שונות. לדוגמה לקוח המעוניין לבצע פעולות דרך אפליקציית הבנק שלו מקבל גישה מהטלפון הנייד למערכת הבנקאית דרך חיבורי API. גם בתהליכים פנים-ארגוניים מערכות טכנולוגיות שונות המשמשות את הארגון מתקשרות זו עם זו דרך API. לדוגמה אם קופת חולים צריכה לנהל רישום של חיסוני קורונה בפריסה ארצית, העברה וקבלת מידע בזמן אמת מכל נקודות החיסון עוברים דרך API. למעשה כיום כ-83% מהיקף כל תעבורת האינטרנט עוברים דרך ממשקי API, אך למרות היקף המידע והרגישות סביבו מדובר בממשקים פריצים ברובם. לכן תוקפים הפנו את התמקדותם בממשקים אלו, המאפשרים גישה לנתונים ולשירותים קריטיים.
"המון מתקפות סייבר על ארגונים מהגדולים בעולם מתאפשרות על ידי ממשקי API שלא מאובטחים כראוי", אמר אליהו. "מנגנוני אבטחה קיימים אינם יכולים להגן כראוי מפני האיום החדש ונדרש לאבטח אותם באופן ממוקד. קיים פער עצום בין הנוכחות הגוברת של ממשקים אלו והגישה שלהם למידע הקריטי ביותר של הארגונים לרמת האבטחה הנמוכה, לכן הם משמשים כמשטח תקיפה רחב ומאוד אטרקטיבי".
בנוסף להכרזה על ההשקעה, Salt Security הודיעה על מינוי של אנטון גרניק לתפקיד סמנכ"ל מכירות גלובלי. בתפקידו הקודם גרניק שימש כסמנכ"ל לקוחות עולמי ובנה ארגון מכירות גדול בחברת הנאסד"ק Nutanix. עם כניסתו לתפקיד הוא יתמוך בהרחבת הפעילות הגלובלית בשלב הצמיחה הבא של החברה.
Salt Security הוקמה ב-2016 על ידי רועי אליהו (מנכ"ל) ומייקל ניקוסיה (סמנכ"ל תפעול). החברה מעסיקה כ-65 עובדים, 40 מהם בישראל והשאר בארצות הברית. עם לקוחות החברה נמנים חברות מרשימת פורצ'ן 500 Equinix, Finastra, TripActions, Armis, DeinDeal, תאגידי קמעונאות מהגדולים בעולם, חברות Fintech, SaaS ועוד.