סגור
באנר דסקטופ כלכליסט טק

חברת Explorium גייסה 75 מיליון דולר בהובלת אינסייט

בגיוס לקחו חלק גם המשקיעים הקיימים 01 Advisors של בכירי טוויטר לשעבר, Dynamic Loop של רונלד כהן, Zeev Ventures של אורן זאב וקרן F2 Capital. הטכנולוגיה של אקספולריום, המעסיקה כ-130 עובדים, מספקת יכולות חיזוי לחברות מסקטורים שונים, באמצעות כלי ביג דאטה

חברת הסטארט-אפ אקספלוריום גייסה 75 מיליון דולר בסבב C, בהובלת קרן Insight Partners, יחד עם המשקיעים הקיימים 01 Advisors של בכירי טוויטר לשעבר, Dynamic Loop של סר רונלד כהן, Zeev Ventures של אורן זאב, קרן emerge, קרן F2 Capital ו-Fort Ross Ventures. החברה גייסה עד כה 127 מיליון דולר. כל הכסף ייכנס לקופת החברה, שצפויה לגייס עובדים נוספים. אקספלוריום מעסיקה כיום 130 עובדים.

הטכנולוגיה של אקספולריום מספקת יכולות חיזוי לחברות מסקטורים שונים, באמצעות כלי ביג דאטה: הדאטה הפנימית של לקוחות החברה מתחברת לאלפי מאגרי מידע חיצוניים, ליצירת מעין מנוע חיפוש של מידע על עסקים, אתרים, מיקום, התנהגות ואירועים על ציר הזמן.
סבב גיוס זה נערך כשמונה חודשים בלבד לאחר ההכרזה על השלמת סבב גיוס B. מאז פרוץ הקורונה, אקספלוריום הכפילה את כמות הלקוחות שלה והכנסותיה זינקו פי יותר מארבעה. חברות כמו PepsiCo Optimax, Melio ו-BlueVine משתמשות באקספלוריום כדי לבנות מודלים מבוססי למידת מכונה עבור פעילויות שיווק כגון דירוג לידים, שיפור הדיוק של מודלי ריסק וזיהוי הונאות עבור מלווים, או שדרוג פעילויות אנליטיקס קריטיות לצמיחה מואצת כמו חיזוי ביקושים וערך חיי לקוח (Customer LTV).
אקספלוריום הוקמה על ידי מאור שלמה (CEO), אור טמיר (COO) ועומר הר (CTO). ג'ורג' מת׳יו, מנהל שותף ב-Insight Partners ולשעבר נשיא וסמנכ"ל תפעול ב-Alteryx, צפוי להצטרף לדירקטוריון החברה.
לדברי מאור שלמה, "בקורונה העסקים שלנו 'התפוצצו'. הרבה אלגוריתמים לחיזוי של הלקוחות שלנו, 'נשברו' - כי דפוסי ההתנהגות השתנו לגמרי. עשינו סיבוב גיוס ביולי, ועם הצמיחה החלטנו ללכת יותר מהר ויותר אגרסיבי. החזון שלנו מאוד גדול, אנחנו עדיין לא מגרדים חלק קטן ממנו: אנחנו נהיה הפלטפורמה לחיפוש נתונים, וכל מי שמחפש תהליך אנליזה יתחיל אצלנו.
1 צפייה בגלריה
מאור שלמה Maor Shlomo Explorium
מאור שלמה Maor Shlomo Explorium
מאור שלמה
(Credit: Nir Slakman )
"הקורונה הפכה את העולם להרבה יותר יעיל, הצלחנו למכור לחברות ענק מבלי לפגוש את אנשיהן. תחום הבינה המלאכותית עבר הרבה מהפכות בגלל נגישותו להרבה מאוד אנשים והרבה תעשיות. המרכיב הכי קריטי אינו האלגוריתם, אלא איזה מידע אתה מזין לאלגוריתם - וזו שאלה אינסופית. אנחנו בנינו מערכת שעוזרת לאנליסטים ומדעני נתונים למצוא מאגרים שיעזרו להם להתמודד עם הצרכים שלהם. אנליסטים צריכים את מאגרי המידע הנכונים, ואנחנו עוזרים להם להציף את המידע בצורה אוטומטית".