חדשות טכנולוגיה

אחרי יונדאי - גם ניסאן דחתה הצעת אפל לפיתוח מכונית חשמלית

ענקית הטכנולוגיה פנתה גם ליצרנית הרכב היפנית לגבי שיתוף פעולה פוטנציאלי בפרויקט הרכב האוטונומי שלה אך המגעים הסתיימו ללא הסכמה

חדשות חוץ 11:0715.02.21

אפל פנתה לפני מספר חודשים ליצרנית הרכב היפנית ניסאן וביררה לגבי שיתוף פעולה פוטנציאלי על פרויקט הרכב האוטונומי הסודי שלה, אך השיחות הסתיימו בלי הצלחה, כך דווח ה"פייננשל טיימס". 

 

לדברי המקורבים, המגעים היו קצרים והדיונים לא התקדמו לדרגים הגבוהים, שכן התגלו חילוקי דעות בנוגע למיתוג של כלי הרכב של יצרנית האייפון. הדיווח מתפרסם לאחר שבשבוע שעבר נחשף כי באפל הפסיקו גם דיונים דומים עם היונדאי מוטור הקריאנית ומותג קיה שבבעלותה. הדיווחים מדגישים את הקשיים עמם מתמודדת אפל בניסיון למצוא שותפה מתעשיית הרכב ליוזמה, שנקראת פרויקט טיטאן.

 

ניסאן ג'וק ניסאן ג'וק צילום: Christian Colmenero Martín / Zona IV Producciones

 

לפי אחד המקורבים, השיחות עם ניסאן נקלעו למבוי סתום בשל הדרישה של אפל שהמכוניות שניסאן תייצר יהיו ממותגות תחת שמה של ענקית הטכנולוגיה. דרישה שלפי המקורבים, הייתה משנמכת את תפקידה של ניסאן לספקית תוכנה בלבד.

בדומה, חברות רכב רבות הביעו חשש שיהפכו ל"פוקסקון של תעשיית הרכב". פוקסקון הוא חברה מטייוואן המרכיבה את מכשירי האייפון. אפל לא הגיבה על הדיווח.

 

אשוואני גופטה (Ashwani Gupta), סמנכ"ל התפעול של ניסאן מסר כי החברה "אינה" מנהלת שיחות עם אפל. "יש לנו את הסיפוק של הלקוחות שלנו, שנובע מהמכוניות. אין שום סיבה שנשנה את הדרך שבה אנחנו מייצרים מכוניות", מסר. "הדרך שבה אנחנו מעצבים, הדרך שבה אנחנו מפתחים והדרך שבה אנחנו מייצרים היא כמו יצרנית רכב, כמו ניסאן", אמר בריאיון ל"פייננשל טיימס". עם זאת, הוסיף כי החברה פתוחה לשותפויות עם חברות טכנולוגיה כדי להתאים עצמה למעבר למכוניות חכמות ולנהיגה אוטונומית, וציין כדוגמה שיתוף פעולה עם גוגל וחברות סטארט-אפ נוספות.

 

קונספט מכונית אפל קונספט מכונית אפל צילום: Appleinsider

 

"עלינו לבדוק למי יש את היכולת הטובה ביותר ללכוד את הלך המחשבה של הצרכנים. עבור זה אנחנו יכולים לעשות שותפות , אך עליהם להתאים את השירותים שלהם למוצרים שלנו, ולא ההיפך", סיכם.

 

אפל החלה להתעניין במכוניות אוטונומיות כבר ב-2014 ובשנים האחרונות היא בודקת טכנולוגיות שונות בתחום. בשבוע שעבר חשפה החברה כי נהגי הגיבוי נאלצו להתערב בממוצע כל 233 ק"מ במבחנים. לעומת זאת, חטיבת המכוניות האוטונומיות של גוגל והחטיבה המקבילה בג'נרל מוטורס דיווחו כי המכוניות מצליחות לנסוע בממוצע מעל 48 אף ק"מ בלי התערבות אנושית.

 

 

בטל שלח
    לכל התגובות
    x