$

30 דקות או פחות

"כניסה לבורסה תיתן לנו אורך נשימה של 4-5 שנים"

חברת אינוויז הישראלית תגייס 350 מיליון דולר באמצעות מיזוג עם חברת ספאק, והמנכ"ל עומר כילף מסביר מה הוביל למהלך, מתי יעלו לכביש מכוניות ב.מ.וו עם החיישנים של החברה ולמה הטיעון של אלון מאסק נגד הטכנולוגיה הזו כבר לא רלוונטי

שירות כלכליסט 16:0415.02.21

חברת אינוויז הישראלית גייסה כבר 250 מיליון דולר, הטכנולוגיה שלה תשולב ברכבי ב.מ.וו שיעלו על הכביש בשנה הבאה ויש לה עוד לקוחות - ועכשיו היא גם בדרך לבורסה, בצעד שצפוי להשלים גיוס של 350 מיליון דולר נוספים.

 

 

 

 

לפרקים נוספים של הפודקאסט "30 דקות או פחות" ליחצו כאן

 

עומר כילף, מנכ"ל ומייסד החברה, מסביר ש"שני סבבי הגיוס הראשונים הם קלים יחסית בעולם הרכב. גיוס בשלב השלישי והרביעי קשים יותר, כי הקרנות מחפשות צמיחה, צריך להראות הכנסות מסוימות - ועדיין אין את זה". ולכן הכניסה לבורסה תיעשה באמצעות ספאק, או חברת ארנק שכבר גייסה כסף וממזגת לתוכה פעילות של חברה אחרת. "ספאק נותן אפשרות לגייס כסף ולרוץ הרבה יותר מהר", מסביר כילף. "זה נותן אורך נשימה של 4-5 שנים שזה מדהים לחברה בתעשיית הרכב".

 

עומר כילף עומר כילף צילום: יח"צ

 

 

אינוויז מפתחת חיישני לידאר (Lidar) לזיהוי מכשולים עבור כלי רכב חכמים ואוטונומיים. מדובר בחיישן מבוסס לייזר המזהה עצמים ומכשולים בסביבה, ובכילף מסביר כי אחד הבדלים במוצר של אינוויז הוא הגודל - מוצרים מתחרים מסורבלים וכבדים, בעוד שלהם קטן וקומפקטי יותר.

 

ולא חסרים מתחרים: לפי כילף, בשנים האחרונות נוסדו בעולם כ-100 חברות שעוסקות בלידאר, בעקבות ההתעניינות הגדולה ברכב אוטונומי. אלון מאסק, שהציג יכולות אוטונומיות במכוניות טסלה ללא שימוש בלידאר, טען לפני כחמש שנים כי אין צורך בטכנולוגיה וכילף מסביר כי מאסק צדק אז, אבל כיום זה כבר לא נכון.

 

איך נוצר הקשר של החברה הישראלית עם ב.מ.וו, למה מצלמות בלבד לא יספיקו לתפעול של רכב אוטונומי והאם הנפקות הספאק הן טרנד חולף? כל התשובות בפרק החדש של הפודקאסט "30 דקות או פחות". 

 

 

 
להאזנה לפודקאסט לחצו כאן >>

 

 

מראיינים:

נבות וולק, איש הייטק.

אביב פרנקל, איש התקשורת וסטארט-אפיסט.

x