$
הייטק והון סיכון

לידספייס גייסה 46 מיליון דולר מ-JVP אחרי שנה סוערת

החברה,שמפתחת פלטפורמה לניהול דאטה לשיווק ומכירות בעולם ה- B2B, התמודדה עם שנה לא פשוטה בה שני שותפי JVP תבעו את המנכ"ל היוצא, דאג ביושר, בטענה כי הוא הוציא כספים מקופת החברה. לידספייס גייסה עד היום 100 מיליון דולר

מאיר אורבך 14:5903.02.21

חברת לידספייס (Leadspace) עברה שנה לא פשוטה ולא רק בגלל הקורונה. החברה שמודיעה היום (ד') על גיוס של 46 מיליון דולר מקרן הון הסיכון JVP ומשקיעים נוספים שאותם לא חשפה, נאלצה בשנה האחרונה להיקלע למאבקי כוחות פנימיים שהגיעו עם השלמת הגיוס לסיומם.

 

באוקטובר שנה שעברה תבעו שני שותפים בקרן JVP , מיכל דריימן וחיים קופנס, חברי בורד בלידספייס את מנכ"ל החברה היוצא, דאג ביושר, בטענה כי הוציא כספים מקופת החברה, ניפח הכנסות ופעל למכירתה תוך שהוא מתעלם מהצעת הקרן להשקעה נוספת של 20 מיליון דולר. המאבק שהגיע לסיומו עם השלמת הגיוס חשף לאור השמש סכסוך עמוק בתוך החברה. ההשקעה החדשה בחברה מגיעה כולה מ-JVP ללא המשקיעים הנוכחיים בחברה שכוללים בין היתר את קרן ארונאוט, ורטקס ובאטרי. לידספייס מפתחת פלטפורמה לניהול דאטה לשיווק ומכירות בעולם ה- B2B .

 

בשיחה עם "כלכליסט" מסביר אמנון מישור, מייסד החברה וה-CTO שלה, שהחברה הגיעה להסדר פשרה עם המנכ"ל שפרש וכן עם משקיעים בחברה: "התביעה מאחורינו לשמחתי. המנכ"ל הקודם עזב בהסכמה. היתה סיטואציה שבה המנכ"ל וחלק מהמשקיעים, בעיקר Arrowroot Capital, היו מעוניינים למכור את החברה ומצד שני JVP ואנוכי ראינו את הנתונים והבנו שאפשר לבנות חברה גדולה ועשינו קפיצת דרך טכנולוגית. היה כאן מאבק בין שני צדדים וחלק ממנו היתה התביעה. היה משא ומתן ואפילו רצון למכור את החברה אך בסופו של דבר הצדדים הגיעו להסכמה".

 

 

אמנון מישור, מייסד לידספייס אמנון מישור, מייסד לידספייס צילום: Leadspace

 

במסגרת הפשרה בין הצדדים חלק מההשקעה הנוכחית יהוו תשלום למשקיעים בחברה אשר יקטינו את אחזקותיהם בה (10 מיליון דולר שימשו לרכישת משקיעים בחברה ושאר הסכום זרם לחברה). בעקבות ההשקעה אראל מרגלית, יו"ר JVP ימונה ליו"ר חברת לידספייס ואלכס יודר התמנה למנכ"ל החדש של החברה. אלכס מביא איתו מעל 20 שנות ניסיון בהובלה של חברות גדולות בעולמות ה-B2B וה-SaaS שפיתחו טכנולוגיות מובילות בתחום השיווק והפרסום (Ad-tech). הוא הוביל חברות בשלב הצמיחה כמו WebTrends Ebiquity ו- Trueffect, הקים צוותים חזקים, יישם אסטרטגיות פורצות דרך בחברות, וניהל חברות עם היקף הכנסות שנתי של 150 מיליון דולר.

 

החברה שגייסה עד היום 100 מיליון דולר כולל הגיוס הנוכחי מעסיקה 100 עובדים מתוכם כ-40 בישראל והשאר בארצות הברית. "חלק משמעותי בחזון שלנו בעקבות הגיוס הוא להגדיל את צוות העובדים בישראל", אומר מישור.

 

אראל מרגלית, מייסד ויו"ר JVP ויו"ר דירקטוריון לידספייס מסר: "אנו מאמינים שאלכס יוכל לקחת את החברה לשלב הבא שלה ולהפוך את לידספייס לדבר הגדול הבא. הפלטפורמה המהפכנית מבוססת AI שלידספייס פיתחה, משנה מהיסוד את הדרך בה ארגונים מנהלים את המידע על הלקוחות שלהם. לידספייס הצליחה לפרוץ דרך בקטגורייה העולמית המתהווה - פלטפורמות לניהול דאטה לשיווק ומכירות בארגוני B2B.

 

אראל מרגלית יו"ר JVP ואלכס יודר, המנכ"ל החדש של לידספייס אראל מרגלית יו"ר JVP ואלכס יודר, המנכ"ל החדש של לידספייס צילום: Leadspace

 

באמצעות פלטפורמה זו ניתן להגיע לפרופיל אמין על חברות ואנשים, סנכרון מידע בין מערכות שונות תוך יצירת ערך מוסף מובהק ללקוחות", הוסיף מרגלית. "לחברה רשימה מרשימה של לקוחות בינלאומיים מובילים בהם סיילספורס, אמריקן אקספרס וזום. לידספייס תרחיב את מרכז הפיתוח של החברה בישראל, ותחזק את מרכז השיווק והמכירות הגלובלי המבוסס בארה"ב".

 

"AI הוא תחום חם. CDP הוא תחום חם. טכנולוגיות B2B הן תחום חם", אמר אלכס יודר, מנכ"ל לידספייס, "לידספייס מפגישה בין שלושת האלמנטים הללו בפלטפורמה הטובה ביותר מסוגה, שמסייעת לכמה מצוותי השיווק והמכירות הגדולים בעולם בתחום ה-B2B. אני מאוד נרגש מהעבודה עם הצוות החדשני ועם הלקוחות המצוינים של החברה במטרה להעצים את ההובלה שלנו בקטגוריית ה-CDP ל-B2B".

בטל שלח
    לכל התגובות
    x