$
הייטק והון סיכון

תאגיד האנרגיה Shell משקיע 81 מיליון דולר במיזם של אורי שגיא

הסטארט-אפ Envoy מספק רכבים חשמליים שיתופים ועמדות הטענה לבנייני מגורים, משרדים ומלונות. החברה מנהלת מגעים להקמת פעילות בישראל בשותפות עם אחת מחברות הרכב המקומיות

מאיר אורבך 19:0012.11.20
חברת הסטארט-אפ אנווי (Envoy) מודיעה על גיוס של 81 מיליון דולר. הגיוס מורכב מהשקעת הון של 11 מיליון דולר במסגרת סבב A של החברה, בהובלת הקרנות Shell Ventures, קרן ההשקעות של Shell אחד מתאגידי האנרגיה הגדולים בעולם, וקרן Building Ventures המתמקדת בחדשנות בתחום הנדל"ן, ובהשתתפות DENSO, Goodyear Ventures, Los Angeles Clean-tech Incubator ו- GroundBreak Ventures. יתרת הגיוס הגיעה מגיוס חוב של 70 מיליון דולר מ- Macquarie Services קבוצת שירותים פיננסיים עולמית. בסבב סיד גייסה החברה 12.5 מיליון דולר.

 

ההון ישמש להרחבת פעילות החברה בארה"ב, בנוסף החברה מנהלת מגעים להקמת פעילות בישראל בשיתוף עם אחת מחברות הרכב המקומיות.

Envoy נוסדה ב-2017 על ידי הישראלי אורי שגיא ושותפו היהודי אמריקאי אריק אוחנה ומספקת רכבים חשמליים שיתופים לבנייני מגורים, משרדים ומלונות לשימוש של דיירי המקום בלבד כחלק מהשירותים שמוצעים באותו מבנה. השירות של Envoy כולל אספקת צי הרכב, התקנת עמדת טעינה וביטוח הנהגים. הפלטפורמה לניהול הפעילות מבוססת על חומרה שפיתחה החברה, מערכת לניהול צי הרכבים ואפליקציית מובייל למשתמשי קצה המאפשרת גישה לרכבים.

 

מימין: אורי שגיא ואריק אוחנה. מייסדי Envoy מימין: אורי שגיא ואריק אוחנה. מייסדי Envoy צילום: באדיבות Envoy

 

הטכנולוגיה כוללת מנוע לאיסוף וקריאת נתונים, ניתוח בזמן אמת של השימוש ברכבים, איסוף של כל הדאטה על הרכב על שלל מרכיביו, כלל נתוני הטענה, התנהגות הנהג והרגלי ההתניידות שלו.

 

לפי החברה, שילוב השירות בנכסי מגורים משותפים מביא לערך משמעותי עבור בעלי המבנים, במאמציהם להשכיר את מלוא הדירות בבניין, ולשיפור חוויית המגורים של השוכרים. בנוסף, השירות מייצר ערוץ רווח נוסף לבעלי הבניין בשל המודל העסקי לשיתוף הכנסות מעלויות השימוש. תעריף השכירות הבסיסי הוא 15 סנט לכל דקת שימוש, עם אפשרות לשכור רכבים לשימוש יומי ושדרוגם לדגמים מסדרות יוקרתיות יותר בעלויות גבוהות יותר.

 

Envoy עובדת עם יותר מ-100 חברות נדל"ן מהגדולות ביותר בארה"ב שחתומות על חוזה ארוך טווח, במסגרתו החברה מנהלת ומספקת את כל צורכי ההתניידות ותשתית ההטענה של המבנים, כולל לכלי רכב דו גלגליים, וחולקת עם חברת הנדל"ן את הדאטה שנאסף מהשימוש ברכבים.

שגיא, שמתגורר בשנים האחרונות בארה"ב, פעיל שם בתחום ההשקעות בנדל"ן מניב, בואף הרים לשם כך קרן השקעות ייעודית. במסגרת פעילות זו פגש באריק אוחנה, השניים חברו להשקעות משותפות בבנייני מגורים לסטודנטים בארלינגטון טקסס שבבעלותם עד היום. הרעיון להקמת Envoy עלה בעקבות ניסיון של השניים לפתח מיזמים טכנולוגיים שונים שיעניקו חווית מגורים טובה ונכונה יותר לדיירים. לאחר הקמת Envoy הם הכניסו לפעילות הנדל"ן קרן נדל"ן כשותפה עיקרית, שתנהל את כל הפעילות ותאפשר לשניים להתמקד בסטארט-אפ החדש.

 

אפליקציית Envoy לרכב חשמלי שיתופי אפליקציית Envoy לרכב חשמלי שיתופי צילום: באדיבות Envoy

 

לדברי שגיא: "לאורך כל שנות פעילותי בתחום הנדל"ן לקחתי חלק פעיל גם במיזמי טכנולוגיה משיקים, במטרה עיקרית למצוא פתרונות וכלים ליצירת סביבת מגורים טובה יותר ומתקדמת. הרעיון של Envoy נוצר מתוך רצון ליצור ערך לדירים, לבניין ולסביבה על בסיס שירותים טכנולוגיים. אנו חיים כיום בעולם שבו אפשר לתכנן נסיעה ידי שימוש בכלי תחבורה שיתופיים כאופנים, רכבת, Uber וכיום גם Envoy. שילוב יכולות אלו מאפשר למעשה לותר על ההוצאה הלא הכרחית של בעלות על רכב עיקרי או משני".

 

 

״Envoy שברה את שיא השימוש בחודשים האחרונים, צי הרכבים שלנו נסע במצטבר מעל למיליון ק"מ ושמר על ממוצע חודשי של כמיליון דקות", מסר אוחנה, "הפלטפורמה של Envoy הינה גורם עיקרי, חשוב ומכריע לחינוך והרגל השימוש ברכבים חשמליים לכל הקהילות השונות ומתן פתרון הכרחי לתחבורה אישית על פי צורך. אנו ערוכים לגדילה רחבה ברחבי ארה"ב והעולם".

 

דניאל ליונס, מנהל תחום הניידות חשמלית ב-Shell New Energies מסר: "הפעילות עם Envoy מייצרת הזדמנות לשילוב חכם בין פתרונות טעינה, צריכת אנרגיה ואפשרות להפחתת עלות דמי הניהול בנכסים".
בטל שלח
    לכל התגובות
    x