$

30 דקות או פחות

"כל עסק בעולם חווה ירידה בכניסה של לקוחות וחייב לעבור לאונליין"

למה חברות חוששות מעבודה עם אמזון, עד כמה חשוב הקשר הישיר עם הצרכן הסופי ולמה דווקא כשכולם עוברים למכור ברשת החברה שמציעה פלטפורמה למשלוחים נאלצה לקצץ: מנכ"ל ברינגג גיא בלוך מספר על הזינוק של השוק וההתמודדות עם הקורונה

שירות כלכליסט 12:3414.06.20

התפשטות הקורונה שינתה, בין היתר, גם את הרגלי הקנייה של רבים בעולם, ועבור חברת ברינגג הישראלית אלה היו חדשות טובות. Bringg מציעה פלטפורמה טכנולוגית שמאפשרת לתאגידים ועסקים לנהל את כל המנגנון של לוגיסטיקה ומשלוחים, ובראיון לפודקאסט "30 דקות או פחות" מסביר המנכ"ל גיא בלוך כי בעצם "כל עסק בעולם חווה את הירידה בכניסה פיזית של לקוחות לחנות - או שאי אפשר בגלל הגבלות או שאנשים לא רוצים להגיע. יש ירידה בהכנסות וכל עסק חייב לעבור לאונליין".

 

 

לפרקים נוספים של הפודקאסט "30 דקות או פחות" ליחצו כאן

 

בלוך מספר כי לפני הקורונה, "מסחר מקוון תפס 16% מהמסחר בארה"ב. ציפינו שהוא יגיע ל-27% בסביבות 2025, עד אז השוק יתבגר וכולם יעברו את המהפך הדיגיטלי, ולכן גייסנו כסף. עשרה שבועות לתוך הקורונה הגענו ל-27%. כלומר מה שקרה במהלך עשר שנים אחורנה ומה שהיה צפוי לקרות ב-5 שנים קרה בעשרה שבועות בלבד. ראינו לקוחות שלנו שגדלו ב-800%-900%, שבוע אחר שבוע".

 

גיא בלוך, מנכ"ל ברינגג גיא בלוך, מנכ"ל ברינגג צילום: צילום מסך

 

 

אבל גם צמיחה מהירה כזו יכולה להיות בעייתית, וברינגג קיצצה בכוח אדם. "כל השוק עבר לאי ודאות. לא איבדנו שליטה בהכנסות והוצאות, אבל קשה לחזות מה יקרה בעוד חודש ובעוד חודשיים", מסביר בלוך. "הסתכלנו על ההוצאות, בדקנו איפה אנחנו יכולים להיות יותר יעילים ואיפה אנחנו ממקדים את תשומת הלב, כי אנחנו נוגעים בהרבה תחומים. אז האם עכשיו צריך להתמקד יותר בתחום מסוים או להמשיך עם הכל".

 

 

 

בלוך אומר כי הפיטורים היו מאוד נקודתיים. "השוק השתנה - ההתנהגות של הצרכנים השתנתה ולכן גם ההתנהגות של הלקוחות שלנו. עשינו הערכת מצב מחדש, התחזיות משתנות, דברים קורים יותר מהר. צריך להשקיע את הזמן והמשאבים בלעשות את השינויים הנכונים כדי לתמוך בגדילה הזו ושיחררנו 10 אנשים מתוך 160 בערך". בלוך מוסיף כי החברה עדיין מגייסת עובדים.

 

אז איך מנהלים חברה בזמן משבר עולמי, למה חברות גדולות חוששות מעבודה עם אמזון, ומה באמת חשוב בקשר הישיר עם הצרכנים, כפי שהבינו גם תנובה ושטראוס? כל התשובות בפרק החדש של הפודקאסט "30 דקות או פחות".

 

 

 
להאזנה לפודקאסט לחצו כאן >>

 

 

מראיינים:

נבות וולק, איש הייטק.

אביב פרנקל, איש התקשורת וסטארט-אפיסט.

 

בטל שלח
    לכל התגובות
    x