$

30 דקות או פחות

האיש שהימר על שי אגסי במקום על אלון מאסק: "לא מתחרט על הבחירה"

מייק גרנוף רצה לגמול את העולם מנפט ולשחרר את ארה"ב מהתלות בו, קידם את רעיון הרכב החשמלי והעדיף את החזון של בטר פלייס על פני זה של טסלה. עכשיו הוא מסביר מה השתבש בדרך ובאילו חברות משקיעה קרן ההשקעות שהקים

שירות כלכליסט 10:5815.10.19

מיד אחרי מתקפת הטרור בארה"ב ב-11 בספטמבר 2001, למייק גרנוף נפל האסימון: הוא רצה לגמול את העולם מנפט ולהחליש בכך את הכוחות הרדיקליים בעולם ואת התלות של אמריקה בנפט. אחרי שהקים גוף שיקדם את העצמאות האנרגטית של אמריקה שפעל במסדרונות השלטון בוושינגטון, הוא נתקל בשני יזמים שחיפשו השקעה בתחום הרכב החשמלי - ישראלי ודרום אפריקאי, שי אגסי ואלון מאסק. גרנוף בחר בתוכנית של בטר פלייס, אותה הוא מגדיר כ"מודל העסקי המבריק ביותר שראיתי עד היום - אבל הביצוע לא היה מוצלח". גרנוף מדגיש שלמרות התוצאה הסופית, הוא "לא מתחרט על הבחירה. הייתי חוזר עליה שוב, אגסי היה יותר מרשים והרעיון לא הקדים את זמנו, כמו שרבים חושבים".

 

 

 

 

היום גרנוף מוביל בישראל את מניב מוביליטי, קרן שייסד ומשקיעה בחברות בתחום האוטו-טק, והשקיע עד היום ב-29 כאלה. בשיחה בפודקאסט "30 דקות או פחות" הוא מספר לראשונה מה הסיבה למפלה הגדולה של בטר פלייס ואגסי, מגלה שכבר ב-2005 הוא ניסה לשרטט את תרחיש האימים שהתרחש לאחרונה - ההתקפה שפגעה בתעשיית הנפט הסעודית, איך מספר איך התגלגל לעבור לגור ולעבוד בישראל ומסביר באילו חברות הוא משקיע.

 

מייק גרנוף מייק גרנוף

 

 

 

 
להאזנה לפודקאסט לחצו כאן >>

 

 

מראיינים:

נבות וולק, איש הייטק.

אביב פרנקל, איש התקשורת וסטארט-אפיסט. 

בטל שלח
    לכל התגובות
    x