שימו לב, אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר. קראו עוד הבנתי
תקשורת

בלעדי לכלכליסט

משרד התקשורת לחברות הסלולר: מחירים נמוכים לשימור לקוחות - אפליה אסורה

בחודש שעבר נחשף ב"כלכליסט" כי we4g מציעה 'מתחת לרדאר' חבילת שימור לקוחות ב-9.90 שקל לחודש; משרד התקשורת: "פרקטיקה הפוגעת בתחרות, אינה הוגנת, אינה שוויוניות, מנוגדת למדיניות המשרד ומפרה את הוראות הרישיון"

אביאור אבו 11:3623.09.19

בעקבות חשיפת "כלכליסט" בחודש שעבר, לפיה חברת we4g מציעה חבילת שימור לקוחות ב-9.90 שקל לחודש, שלח היום (ב') משרד התקשורת מכתב לחברות הסלולר בנושא איסור אפליה במתן הטבות למנויים חדשים ומנויים חוזרים.

 

"לאחרונה התקבלו במשרד התקשורת תלונות מבעלי רישיון, ולפיהן מנויים פרטיים שניידו את מספר הטלפון שלהם, ניידו את אותו מספר בחזרה בתוך זמן קצר של מספר ימים ולעתים אף בהפרש של שעות בודדות - וזאת בעקבות הצעת תוכניות תעריפים ייחודיות או הטבות ייחודיות אשר אינן מוצעות, לכאורה, לכלל המנויים, בניגוד להוראות הרישיון", נכתב.

 

מנכ"ל we4g חזי בצלאל מנכ"ל we4g חזי בצלאל צילום: אוראל כהן

 

"המשרד מצא בחלק מהמקרים כי בעלי רישיונות הציעו למנויים נוטשים תוכניות תעריפים ייחודיות הכוללות תשלום חודשי קבוע חריג ונמוך משמעותית מהתשלום החודשי הקבוע בתוכניות דומות של בעל הרישיון. באותם מקרים בעל הרישיון לא נתן אפשרות למנויים קיימים לעבור לאותה תוכנית תעריפים גם לא תמורת תשלום דמי מעבר".

 

המשרד, שעצר את המבצע של we4g מיד עם פרסום הדבר, מוסיף וכותב לחברות: "על אף שהמשרד אינו נוהג להתערב בקביעת תוכניות ותעריפים למנויים הרי שבהפרות שנמצאו, כאמור לעיל, טיפל המשרד באופן מידי, וזאת מכיוון שמדובר בפרקטיקה אשר פוגעת בתחרות, אינה הוגנת, אינה שוויוניות, מנוגדת למדיניות המשרד ומפרה את הוראות הרישיון. אבקש להדגיש את חומרתה של ההתנהלות המתוארת לעיל שבוצעה חרף העובדה שהמשרד מצא לנכון להבהיר ולחדד את ההוראות הרלוונטיות במספר הזדמנויות. ככל שיימצאו בעתיד הפרות מסוג זה המשרד לא יהסס לנקוט בהליכים המתאימים, ובכלל זה בנקיטת הליכי פיקוח ובהטלת עיצומים כספיים".

 

כידוע, פרקטיקה זו מנוגדת להוראות הרישיון, הקובעות כי "בעל הרשיון יציע כל סל שירותים בתנאים שווים ובתעריף אחיד לפי סוגי מנויים". בסעיף 4 להבהרה שפרסם המשרד באוקטובר 2013 בנושא זה נקבע כי "חל איסור להפלות בין מנויים השייכים לאותה קבוצת מנויים, ובכלל זה מנויים פרטיים חדשים, וזאת באמצעות מתן הטבות ותכניות תעריפים ייחודיות". עמדת המשרד הובאה, פעם נוספת, לידיעת החברות בעמדה שהוגשה לבית המשפט המחוזי בתל אביב בינואר 2014 שהבהירה כי בעלי הרישיונות אינם מנועים מלהציע הטבות חד פעמיות, כל עוד הן אינן שקולות בפועל לתוכנית תעריפים חדשה.
בטל שלח
    לכל התגובות
    x