$
חדשות טכנולוגיה

במקום לזרוק לפח: אמזון תקדם תרומה של סחורות עודפות לנזקקים

מוצרים רבים מוחזרים לחברה, בשל התחרטות לקוחות או פגמים - ואמזון גובה מהמוכרים שפועלים דרכה כסף כדי להיפטר מהסחורה; עתה תציע לתרום אותה דרך ארגוני צדקה בארה"ב ובריטניה

שירות כלכליסט 11:2915.08.19

אמזון חשפה מיזם חדש, במסגרתו תקדם תרומה של עודפי סחורה לנזקקים, במקום לזרוק אותה לזבל. לפי דיווח של CNBC, המיזם נקרא Fulfillment by Amazon (FBA) Donations, והוא מתמקד בסוחרים שפועלים בפלטפורמת השופינג הפופולרית.

 

 

היא תציע למוכרים שמאחסנים סחורות במחסנים שלה לתרום את המלאי שלא נמכר זמן רב. מדובר במוצרים שהוחזרו ולא ניתנים למכירה מחדש, מוצרים שהתגלו כפגומים ועדיין מאוחסנים ועוד.

 

 

סחורות במחסן אמזון סחורות במחסן אמזון צילום: Krisztian Bocsi

 

 

התוכנית תושק ב-1 בספטמבר, ובהמשך תהפוך לברירת מחדל, כשהמוכרים יוכלו לבחור להתנתק ממנה. אמזון גובה כיום 50 סנט להחזרת סחורה שלא נמכרה למוכרים, בעוד שזריקת המוצרים עולה 15 סנט למוצר. בתחקיר שפורסם בטלוויזיה הצרפתית הוערך שאמזון נפטרת ממוצרים במדינה ב-2018 בעלות של כשלושה מיליון דולר. בהתחשב בהיקף המכירות של החברה בארה"ב, ככל הנראה שעלויות ההיפטרות מן המוצרים גדולה בהרבה.

 

התרומות יופצו בקרב רשת של מלכ"רים בארה"ב, באמצעות ארגון בשם Good360 ובין ארגוני צדקה בריטיים. מטרת יוזמת התרומות היא לצמצם את כמות המלאי שיש להיפטר ממנו, ובכך לסייע לסביבה ולהשתמש במוצרים שאחרת יתבזבזו. 

 

 

 

דובר אמזון אישר את פרטי התכנית והדגיש כי בחברה "עובדים קשה" כדי להוריד את מספר המוצרים שנזרקים לאפס. "היוזמה תעזור להפחית את מספר המוצרים שנשלחים למזבלות ובמקביל תסייע לאנשים נזקקים", נכתב בהודעה ששלחה אמזון למוכרים. היוזמה חיובית, וככל הנראה שנועדה גם לשפר את הדימוי הציבורי של אמזון, שנמצאת תחת ביקורת ציבורית על רקע האזנות שביצעה דרך רמקולי אקו, ובדיקה מקיפה של פעילותה בידי גורמי הגבלים עסקיים בארה"ב.

 

בטל שלח
    לכל התגובות
    x