שימו לב, אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר. קראו עוד הבנתי
הייטק והון סיכון

אייל עופר מוביל השקעה של 23 מיליון דולר בחברת WSC Sports

החברה פיתחה פלטפורמת בינה מלאכותית ליצירה והפצה של תקצירי אירועי ספורט. עד כה גייסה החברה כ-39 מיליון דולר, בין המשקיעים: NTT דוקומו היפנית, קרן HSBE וכן Maor Investments, ISF ו-Go4it Capital

מאיר אורבך 10:1608.08.19
חברת WSC Sports, שפיתחה פלטפורמה מבוססת בינה מלאכותית ליצירה והפצה אוטומטית של תקצירי ספורט, גייסה 23 מיליון דולר בסבב גיוס שלישי. עד כה גייסה החברה 39 מיליון דולר לרבות הגיוס הנוכחי. ההון שגוייס ישמש להרחבת הפעילות של החברה לענפי ספורט חדשים, לאזורים גאוגרפיים נוספים ולהרחבת סל המוצרים של החברה.

O.G Tech Ventures, זרוע ההשקעות בהייטק Ofer Global של אייל עופר, הובילה את הגיוס לצד קרן ההון-סיכון היפנית של רשת המובייל NTT DOCOMO, קרן ההשקעות של Harris Blitzer Sports & Entertainments) HBSE) שמחזיקה בין היתר את פילדלפיה 76 ואת ניו ג'רזי דבלס וכמו כן Maor Investments, ISF ו-Go4it Capital.

 

המשקיעים בסבבי ההשקעות הקודמים של החברה לקחו חלק גם בסבב ההשקעה הנוכחי, ביניהם Intel Capital, Detroit Venture Partners (קרן ההון-סיכון של דן גילברט, בעלי קבוצת קליבלנד קאבלירס), Elysian Park Ventures, WISE Ventures (קרן ההון-סיכון של משפחת ווילף, בעלי קבוצת מינסוטה ויקינגס), 2BAngels ו-iAngels ופלאס ונצ'רס.

 

בשיחה עם כלכליסט אומר דניאל שיכמן, "החברה מראה כיום הכנסות משמעותיות ונמצאת בשלב צמיחה מתקדם בארבע השנים האחרונות אנחנו מכפלים עצמנו בכל שנה ונמשיך לעשות כך בשנתיים הקרובות".

מימין לשמאל: סמנכ״ל פיתוח עסקי אביב ארנון, סמנכ״ל טכנולוגיות שמוליק יפה, סמנכ״ל תפעול חי גל, דניאל שיכמן מנכ״ל מימין לשמאל: סמנכ״ל פיתוח עסקי אביב ארנון, סמנכ״ל טכנולוגיות שמוליק יפה, סמנכ״ל תפעול חי גל, דניאל שיכמן מנכ״ל צילום: מירב סביר

 

החברה מעסיקה כיום 104 עובדים מרביתם בישראל ומיעוטם בארצות הברית ואוסטרליה. "אני מקווה בסוף 2020 להגיע ל-200 עובדים בישראל ובעולם", אומר שיכמן ."הלקוחות שלנו הם גופים שמחזיקים זכויות שידור. אנחנו מקבלים את השידור החי מהחברות. בשלב הראשון המערכת מזהה כל אירוע שקורה במהלך המשחק והאירוע ונותנת לו דירוג עד כמה הוא מעניין ובשלב השני הלקוחות קובעים חוקים איזה תוכן יווצר ומתי. המערכת שלנו בוחרת את הקטעים המעניינים ומייצרת אותם ושולחת אותם למקום הייעודי על פי דרישת הלקוח", אומר שיכמן. "אנחנו רואים מקומות שבהם חברות הכפילו את מספר העוקבים ברשתות חברתיות ויותר בזכות הוידאו שלנו".

 

"לאחרונה נכנסנו חזק מאוד לאסיה ואירופה. אנחנו עובדים עם גופי שידור ואנחנו בשיחות עם ליגות הכדורגל הגדולות בעולם לשיתופי פעולה", מסביר שיכמן לכלכליסט. רועי אורון, שותף-מנהל בזרוע ההשקעות של O.G. Tech, יצטרף לדירקטוריון החברה. ההודעה מגיעה לאחר ההכרזה האחרונה של החברה בחודש יוני על הצטרפותם של דיוויד סטרן, הקומישינר של ליגת ה-NBA, לצד ג׳ון קוזנר, לשעבר סמנכ״ל מדיה דיגיטלית ב-ESPN, כיועצים לחברה.

 

הפלטפורמה שבנתה החברה, מייצרת ומפיצה תוכן וידאו מותאם אישית באופן אוטומטי ובזמן אמת. החברה עובדת עם ליגות גדולות מענפי ספורט שונים. בין לקוחות החברה, ליגת ה-NBA, הבונדסליגה הגרמנית, PGA Tour, אליפות ארה״ב הפתוחה בטניס, MLS, FIBA, ליגת הקריקט האוסטרלית, זאת לצד ענקיות תוכן כמו Bleacher Report, Warner Media ועוד. מהחברה נמסר שבשנת 2018, היא ניתחה וערכה יותר מ-17,000 אירועי ספורט ברחבי העולם וייצרה יותר מ-850,000 סרטוני וידאו ללקוחותיה.

 

איל עופר, יו״ר קבוצת Ofer Global, אמר: "ההשקעה בחברה תואמת לאסטרטגיה של זרוע ההשקעות של O.G. Tech: התמקדות בחברות מבטיחות שנמצאות בצמיחה מואצת ולהן מייסדים יוצאי דופן״. הפלטפורמה של WSC Sports מייצרת ומפיצה סרטוני ספורט מותאמים אישית לכל פלטפורמה ולכל אוהד ספורט - באופן אוטומטי ובזמן אמת. כיום, בעלי זכויות שידור גדולים נמנים על משתמשי הפלטרפורמה, ביניהם: WarnerMedia, NBA, MLS, Open Open, PGA Tour, Bundesliga ואחרים.
בטל שלח
    לכל התגובות
    x