שימו לב, אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר. קראו עוד הבנתי
30 דקות

30 דקות או פחות

"לרגע הייתי בטוח שאמזון גנבו לנו את הרעיון, אבל הם עשו לנו בעצם טובה"

מיכאל גבאי ואחיו דניאל פיתחו מערכת שעוקבת אחרי הקונים בסופר ומחייבת אותם אוטומטית - ואז הציגה אמזון את החזון שלה לחנויות ללא קופות. אז למה מייסד טריגו ויז'ן דווקא מרוצה מהתחרות ומתי נוכל לדלג על הקופה?

שירות כלכליסט 14:1114.04.19

למיכאל גבאי ואחיו דניאל היה רעיון איך לשפר את שוק הסופרמרקטים - מערכת שעוקבת אחרי הקונים בחנות, מזהה מה הם אוספים מהמדפים ומחייבת אותם כשהם יוצאים מהחנות, ללא צורך במעבר בקופה. הם הקימו חברה בשם טריגו ויז'ן, פיתחו מערכת, למדו את השוק ועוד לא הספיקו לגייס - ואז יצא סרטון של אמזון, שמציג בדיוק את אותו רעיון.

 

 

 

לפרקים נוספים של הפודקאסט "30 דקות או פחות" ליחצו כאן

 

"ברגע הראשון הייתי בטוח שאמזון גנבו לנו את הרעיון", מספר מיכאל גבאי בראיון לפודקאסט "30 דקות או פחות", "אבל הרגע הזה עבר מהר מאוד, תוך דקות, והבנו שבעצם אמזון עשתה לנו טובה גדולה - כל העולם הבין עכשיו את הרעיון והפוטנציאל".

 

מיכאל גבאי. המערכת יכולה לעשות יותר מאשר להחליף את הקופה מיכאל גבאי. המערכת יכולה לעשות יותר מאשר להחליף את הקופה צילום: עומר הכהן

 

 

הרעיון המקורי, מספר גבאי, היה בכלל לבנות עגלה חכמה. "בנינו אב-טיפוס, הלכנו לפגישות עם רשתות שיווק ואמרו לנו שזה לא יילך, אבל הציעו שנחזור עם רעיון אחר ושמרנו על קשר עם חלק מהן", הוא מספר.

 

אז מתי נוכל לדלג על הקופה ביציאה מהסופר, מה עוד יודעת לעשות המערכת חוץ מלהחליף את הקופות ולמה בחרה החברה לוותר על הצעות של משקיעים להגדיל את סבב הגיוס הראשון שלה? כל התשובות בראיון בפודקאסט. 

 

 

ראיון שבועי עם יזמים, משקיעים ומנהלים בעולם ההייטק
 
להאזנה לפודקאסט לחצו כאן >>

 

 

מראיינים:

נבות וולק, איש הייטק.

אביב פרנקל, איש התקשורת וסטארט-אפיסט.

בטל שלח
    לכל התגובות
    x