$
חדשות טכנולוגיה

אחרי שלוש שנות הפסדים: HTC סיימה את 2018 ברווח

יצרנית הסמארטפונים הטייוואנית, שבעבר הובילה את קטגוריית האנדרואיד ונאבקת על חייה כבר שנים, הצליחה לסיים את השנה שעברה ברווח של 143 מיליון דולר. זאת, לאחר דעיכה מתמשכת, כשהתקופה המקבילה אשתקד נרשמה כגרועה בתולדותיה

ניצן סדן 17:0017.03.19

חברת HTC סיימה את השנה שעברה ברווח, על אף דעיכתה המתמשכת והירידה הגורפת במכירות הסמארטפונים העולמיות. דו"ח הרבעון הרביעי שפרסמה בסוף השבוע מראה רווח נקי של 143 מיליון דולר, וסיכום הרווחים השנתי עומד על 389 מיליון דולר אחרי מסים.

 

 

מדובר בצמיחה נאה: את 2017 סיימה החברה בהפסד ובירידה של 36% בהכנסות הרבעון הרביעי, שהסתכמו ב-136 מיליון דולר. למעשה, היתה 2017 השנה הגרועה ביותר בתולדות HTC, כש-2018 היתה שנה לתיקונים והיערכויות; בין השאר, ביצעה HTC מהלך פיטורים נרחב ושורת שינויים ארגוניים, שאיפשרו לה לצמצם הוצאות תפעול ולייעל את מכירותיה. זהו מהפך עבור HTC: גם את 2016 ו-2015 סיימה בהפסד.

 

סמארטפון ה-U12, המכשיר עליו מבוסס האקסודוס, טלפון הקריפטו של החברה סמארטפון ה-U12, המכשיר עליו מבוסס האקסודוס, טלפון הקריפטו של החברה צילום: HTC

 

 

הדו"ח הרבעוני התייחס לפעילות ה-VR של החברה, אם כי לא הציג מספרים מדויקים. ברבעון האחרון של 2018 הצליחה HTC להשיג לקוחות ארגוניים חדשים עבור משקפי Vive ושירותי התוכן שלהם, שמשמשים בעיקר להדרכה ושיתופי פעולה בסביבות וירטואליות. כמו כן, הודיעה החברה שהיא ממשיכה להשקיע בסטארט-אפים בתחומי המציאות המדומה, דרך תוכנית ההאצה Vive X, שנפתחה השנה גם בלונדון, סניף שישי עבורה.

 

בתחום המובייל הדגישה החברה דווקא את מכשיר הביניים Desire 12S שהשיקה בדצמבר, ואת מכשיר האקסודוס 1, טלפון בעל ארנק בלוקצ'יין מובנה שהושק באוקטובר כדי לנסות למשוך יזמים ומשקיעי קריפטו. גם במקרים אלה לא ציינה HTC את המכירות, אך בהתחשב בירידה היחסית בערכם של מטבעות הקריפטו שנרשמה ברבעון החולף - כנראה שהאקסודוס לא היה להיט. HTC לא מוותרת עליו, וציינה שקיימים בעניינו שיתופי פעולה עם ארגונים וקהילות בתחום הבלוקצ'יין.  

 

העבר מפואר. והעתיד?

 

עתידה של HTC אינו ברור; לחברה קניין רוחני רב בתחום ייצור המכשירים וממשקי המובייל, והיא שחקנית בולטת בזירת המציאות המדומה - אך עדיין לא מצליחה לשוב לתהילת עברה ולתת פייט לטיטאנים כסמסונג, וואווי או אפל. כבר שנים שהחברה תלויה על בלימה ובשנה שעברה, כשנודע שמכרה את חטיבת הפיקסל לידי גוגל עצמה, נראה שימיה ספורים.

 

 

 

ואולם, החברה הטייוואנית הצליחה להחזיק ראשה מעל למים ואף לצמוח מעט בעידן בו יצרניות אחרות רושמות ירידה מתמדת במכירות. כדי לשמר את ההצלחה, יהיה על HTC להבריק במכשירים חדשניים ויצירתיים ביותר, שכן נתח השוק העולמי שלה זעום כיום והתחרות מסין וקוריאה הולכת ומתחזקת כל הזמן. יכול להיות שהצמיחה הנוכחית היא אנומליה של תחתית טבלת המכירות; השנה תילחם HTC בדגמים החדשים של שיאומי ו-Oppo, שהם בעלי מסכים ויכולות צילום מתקדמות מבעבר, מה שצפוי להשפיע גם על מתחרות קטנות כמותה וגם על ענקיות כסמסונג, שאף השיקה סדרת פרימיום חדשה שצוברת תאוצה בשווקים - סדרת S10.

בטל שלח
    לכל התגובות
    x