שימו לב, אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר. קראו עוד הבנתי
חדשות טכנולוגיה

פרשנות

דו"חות IBM: לדינוזאור המאושר יש סיבה להישאר אופטימי

על אף פיתוחי AI ומחשוב מתקדם, רוב רווחי הענקית הוותיקה הגיעו מהשירותים הוותיקים ומהלקוחות הוותיקים. IBM לא מוותרת על החדשנות, אך יודעת היטב שתעשיות שמרניות מעדיפות יציבות ופשטות על אובר-חוכם

רפאל קאהאן 13:1423.01.19

הדו"ח הרבעוני האחרון של IBM הוא משב רוח רענן עבור החברה הוותיקה, שאיכזבה רבים ממשקיעיה במשך כשמונה שנים. כשמביטים לעומק, רואים שאת הביצועים הנאים סיפקו סיפקו החטיבות המסורתיות שלה - ייעוץ ושירותים גלובליים. הרכישה האחרונה שלה - רד האט - שנקנתה בכ-34 מיליארד דולר לפני כחודשיים, היא עוד סיבה לאופטימיות: היא נועדה לחזק את מעמד IBM בתחום הענן, אך גם בעולם הקוד הפתוח והתוכנה הארגונית.

 

 

לא, את הצמיחה לא סיפקו פעילויות בינה מלאכותית, מחשוב עתיר ביצועים או אפילו מחשוב קוונטי - אלה מילות באז שמיועדות לייצר תדמית של חדשנות ל-IBM, חברה שנחשבה למין דינוזאור טכנולוגי עוד לפני 40 שנה, כשמיקרוסופט ואפל רק למדו ללכת. ברור לכל ש-AI או מחשוב קוונטי יהפכו בעתיד לעסקים מוצלחים כי לשם מתקדם עולם המחשוב, אך כרגע עדיין מדובר בשווקים קטנים יחסית.

 

ג'יני רומטי, מנכ"לית IBM ג'יני רומטי, מנכ"לית IBM צילום: גטי

 

 

למשל, שוק הבינה המלאכותית הארגונית צפוי לגלגל בסך הכל כ-6.14 מיליארד דולר בשנה החל מ-2022, כך על פי תחזיות גרטנר (ובתנאי שישמור על קצב הצמיחה הנוכחי שלו). זה כסף קטן מאוד במונחים של עסקי IBM, שמכניסה בשנה כ-80 מיליארד דולר. גם שוק מחשוב הענן הוא לא מה שיציל אותה; אמזון שולטת ברובו והכניסה המסיבית של כל ענקיות הטכנולוגיה - כולל חברות עם אוריינטציה צרכנית כגון גוגל - הופכת אותו לשדה קרב יקר וקשוח.

 

נתונים אלה מתבטאים גם בדו"חות: חטיבת מחשוב הענן הציגה ירידה בביצועים וחטיבת המחשוב הקוגניטיבי שכוללת את עסקי הבינה המלאכותית של ווטסון ופתרונות מסדי נתונים לבינה עסקית לא הראתה צמיחה, עם הכנסות של 5.5 מיליארד דולר בלבד. בהתחשב בהשקעה העצומה של IBM במיתוג שלה על בסיס עסקים אלה בדיוק; מדובר בביצועים מאכזבים.

 

 

 

אבל ל-IBM יש פוקוס אחר: מוצרים ושירותים עבור הלקוחות הוותיקים, המסורתיים, השמרנים: התעשייה הכבדה, חברות הפיננסים, הממשלות ומערכות הבריאות. אלה הם קליינטים שיודעים לשלם ורוצים את היציבות שהחברה יודעת לספק. עם AI אפשר להשתעשע - אבל ב-IBM באים לעבוד עם חליפה אפורה. כל עוד היא תדע לשמור על הלקוחות האלה מרוצים, המספרים שלה ישארו בצד הירוק.

בטל שלח
    לכל התגובות
    x