$
חדשות טכנולוגיה

בלעדי לכלכליסט

המשקיע החדש של אופטיבס הישראלית: ג'ק מא

הסטארט־אפ שמפתח טכנולוגיה שמייעלת את הניהול של רשתות התחבורה הציבורית גייס 40 מיליון דולר מעליבאבא וקרן אינסייט

מאיר אורבך 06:4512.12.18

אופטיבס הישראלית, המפתחת טכנולוגיות למפעילות תחבורה ציבורית, גייסה 40 מיליון דולר בסבב גיוס שני, כך נודע ל"כלכליסט". את הגיוס הובילה Insight Venture Partners האמריקאית עם השקעה אסטרטגית מענקית הקמעונאות הסינית עליבאבא שבבעלות ג'ק מא.  

 

ג'ק מא, בעל השליטה בעליבאבא ג'ק מא, בעל השליטה בעליבאבא צילום: בלומברג

 

 

את אופטיבס הקימו ב־2014 עמוס חג'ג', מנכ"ל החברה, ואיתן ינובסקי, סמנכ"ל הטכנולוגיות, לחברה כ־75 עובדים ומרכז הפיתוח נמצא בישראל. "נשתמש בכספי הגיוס כדי לחזק את צוותי המכירות שלנו במשרדים שהקמנו בארה"ב, לונדון וגרמניה, ונרחיב את צוות הפיתוח בישראל", אומר חג'ג. החברה תעסיק, להערכתו, 130 עובדים בישראל ובעולם עד סוף השנה.

 

עובדי החברה עובדי החברה

 

 

הפלטפורמה שפיתחה אופטיבס היא פתרון מקצה לקצה מבוסס SaaS (תוכנה כשירות) לתפעול ציי תחבורה ציבורית. היא מאפשרת לתכנן את רשת התחבורה ואת תנועת כלי הרכב והנהגים, ומשפרת את השירות לנוסע תוך כדי צמצום העלויות התפעוליות. מסבב הגיוס הקודם ב־2017 עלו מכירותיה בכ־400%.

 

ההשקעה של אינסייט היא אחת משורה של השקעות של הקרן האמריקאית בחברות ישראליות. בין היתר השקיעה ב-Walkme מאנדיי, spot.im , סייסנס, צ'מרקס, ג'ויטיונס ועוד. גם עליבאבא השקיעה בישראל במספר חברות: היא אחת המשקיעות המרכזיות בקרן JVP והקימה מרכז פיתוח על בסיס רכישת חברת ויזואליד. כמו כן, לאחרונה נחשפה בכלכליסט השקעה של 20 מיליון דולר בחברת SQream וכן השקעה של 6 מיליון דולר בחברת לומוס.

 

חג'ג' אישר את הגיוס בשיחה איתו. לדבריו, הקשר עם עליבאבא נוצר על רקע רצון החברה למצוא שותפה עסקית באסיה, ועליבאבא, מהשחקניות הפעילות בתחום, היתה המתאימה ביותר. "הם רצו להשקיע בחברה והיו חלק מהותי בסיבוב הנוכחי. כשהתחלנו לגייס חשבנו לגייס סכום נמוך יותר, אבל הביקוש היה גבוה מאוד והחלטנו לסגור ב־40 מיליון דולר", אמר.

 

 

מימין: עמוס חג'ג ואיתן ינובסקי. "הביקוש היה גבוה מאוד" מימין: עמוס חג'ג ואיתן ינובסקי. "הביקוש היה גבוה מאוד" צילום: תמר מצפי

 

חג'ג' אינו רוצה לציין את השווי שבו גייסה החברה, אך ציין ש"הוא הרבה יותר גבוה משחשבנו. לבסוף היה שווי גבוה מאוד". לדבריו, "אופטיבס תומכת בכמה ממערכות התחבורה הגדולות והמורכבות בעולם".

 

"תכנון תחבורה דינמי ישחק תפקיד מרכזי בעולם התחבורה העתידי", אמר רוס דבור, אחד ממנהלי אינסייט. "שילוב כלי רכב אוטונומיים או חשמליים בציי תחבורה גדולים והוספת אמצעי תחבורה חדשים לשירות קיים הם הכרחיים, ומצריכים תשתית טכנולוגיות מתקדמת שתתמוך בשילוב שכזה. הפלטפורמה של אופטיבס נבנתה כך שתתמודד עם המורכבויות הללו במכפלות אדירות בקלות. אנו שמחים לעבוד עם אופטיבס ולהכניס באמצעות התשתית הטכנולוגית שלהם חדשנות אמיתית לשוק".

בטל שלח
    לכל התגובות
    x