$
חדשות טכנולוגיה

מתכננים לעתיד: פורטנייט בונה על הספורט הדיגיטלי שישאיר אותה בחיים

מפתחת המשחק תשקיע 100 מיליון דולר בפרסים כדי להפוך את פורטנייט לענף ספורט. אליפות העולם צפויה באוקטובר הבא

רפאל קאהאן 07:0415.11.18
מפתחת ומפיצת המשחק פורטנייט, חברת אפיק גיימס הוותיקה, עושה מאמצים רבים כדי להבטיח שפורטנייט לא רק ייצר לה הכנסות כעת אלא גם ימשיך לעשות זאת בהתמדה בשנים הבאות. נראה כי אחת השיטות המרכזיות שבהן בחרה החברה היא מיקוד בתחום ה־eSports: ספורט דיגיטלי שמהווה למעשה מעין גיימינג תחרותי.

 

כמו בענפי ספורט מסורתיים ומקובלים גם כאן יש ליגות, קבוצות וכמובן כוכבים. וכוכבי המשחק פורטנייט יכולים להרוויח יפה. ב־199 טורנירים שנערכו בפורטנייט בין החודשים פברואר לאוקטובר השנה חולקו פרסים בסכום מצטבר של כ־15 מיליון דולר. ואפיק אינה החברה היחידה שמארגנת אירועי ראווה לטורנירים בפורטנייט. כך, פלטפורמת הסטרימינג למשחקי מחשב טוויץ' שבבעלות אמזון חילקה פרסים בסכום מצטבר של 1.9 מיליון דולר בטורניר פורטנייט שערכה לאחרונה.

 

אך אפיק בהחלט מממנת שיעור ניכר מכספי הפרסים המחולקים בטורנירי פורטנייט והתחייבה להשקיע 100 מיליון דולר בשנתיים הקרובות בפרסים לזוכים. השחקן המצליח ביותר בתחום כיום הוא טרנר טיני, המוכר יותר בשם המשחק שלו Tfue, שגרף עד כה לפחות 455 אלף דולר בפרסים. עם סכומים כאלו לא פלא ששחקנים רבים חולמים על פרנסה ממשחק בפורטנייט, וממשיכים לשחק עוד ועוד במטרה לשפר את יכולותיהם.

 

להחזיק את המשחק לאורך זמן

 

קהילה אדוקה של אוהדים ושחקנים הפכה בשנים האחרונות לדרך מוכחת להחזיק משחק בחיים למשך שנים לאחר השקתו. הדוגמה המוכרת ביותר היא ככל הנראה משחק האסטרטגיה בזמן אמת סטארקראפט (StarCraft) מבית ענקית המשחקים בליזארד. המשחק שהופץ לראשונה ב־1998 ממשיך למשוך שחקנים וחובבים הודות לטורנירים מקוונים שזוכים לפופולריות רבה, והפכו לסוג של ספורט לאומי בדרום קוריאה.

 

שירותי סטרימינג ובראשם טוויץ' מאפשרים לחובבי המשחקים לצפות בטורנירים ובאירועים שזוכים לרמת הפקה שמזכירה קרבות אגרוף בלאס וגאס. האירועים עצמם מושכים חובבים אדוקים שמוכנים להשקיע סכומים ניכרים בכרטיסים, באופן דומה לאוהדי כדורגל וכדורסל שרופים.

דמויות המשחק פורטנייט. סגנון של קומיקס דמויות המשחק פורטנייט. סגנון של קומיקס צילום: Fortnite

 

 

כל זה לא נעלם מעיניה של אפיק גיימס. החברה הבינה היטב את הפוטנציאל של ענף הגיימינג התחרותי לשימור העניין במוצר שלה. לאחר שהצמיחה בהכנסות של פורטנייט החלו להראות האטה מסוימת בחודש מאי - צמיחה של 7.6% בהשוואה לחודש הקודם לעומת של 32% באפריל - החברה החלה לחפש דרכים לשנות את התמונה. נוסף להשקעה מסיבית בפרסים בטורנירים, אפיק החלה להיערך ולתכנן אליפות עולם בפורטנייט שצפויה להיערך באוקטובר הבא.

 

עדיין לא ענף תחרותי באמת

 

במהלך הקיץ ערכה אפיק ניסוי ראשון לקראת האליפות וחילקה בו פרסים בשווי מצטבר של 10 מיליון דולר. הניסוי סיפק לה כמה שיעורים מעניינים: מעבר לקריסת השרתים שלא עמדו בביקוש, התברר שמשחקים בין השחקנים הטובים ביותר בפורטנייט פשוט משעממים לצפייה. אלופי האלופים התמקדו באסטרטגיה שכללה בניית מקלטים וחומות והסתתרות מפני היריבים, ממש לא הדבר המצופה מאירוע שנועד לרגש את הצופים, לגרום להם לקפוץ מכסאותיהם בהתלהבות ולרוץ לשחק בעצמם.

 

נראה שלאפיק יש עוד כברת דרך לעבור עד שתהפוך את פורטנייט לענף ספורט דיגיטלי לגיטימי ורווחי. ארי סגל, נשיא קבוצת הגיימינג התחרותי Immortals Gaming, אמר לסוכנות הידיעות AP שפורטנייט הוא כרגע "99% משחק ולא ענף גיימינג תחרותי, אבל הם בדרך לשם". הקבוצה שלו מתחרה בעיקר ב־Overwatch, המשחק הפופולרי ביותר כיום בתחום הספורט הדיגיטלי. "נדרשת הרבה יותר מהתחייבות או הודעות לעיתונות כדי לבנות ליגת ספורט דיגיטלי", אמר נציב ליגת Overwatch נייט נאנזר, "להפוך משחק לענף ספורט מקצועי דורש השקעה עצומה בתשתיות ובתכנון".

 

אם אפיק תצליח לפצח את האתגר ולהפוך את פורטנייט לענף גיימינג תחרותי אמיתי היא צפויה לעלות על דרך שמסייעת בשימור שחקנים לטווח ארוך. כרגע פורטנייט עדיין רחוק מצמרת טבלת המשחקים המכניסים ביותר בתחום הספורט הדיגיטלי. המקום הראשון שמור למשחק מרובה המשתתפים DOTA 2, שחילק עד כה פרסים בהיקף 170 מיליון דולר.

בטל שלח
    לכל התגובות
    x