שימו לב, אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר. קראו עוד הבנתי
חדשות טכנולוגיה

פרשנות

מפרסום מקוון לשילוט חוצות: העתיד הוורוד של אלפבית

החברה צפויה לגדל אפיקי רווח חדשים, להעצים את פעילות ההשקעות שלה ולהקצות משאבים גדולים לפיתוחי בינה מלאכותית. כך, תוכל לנצל את הגמישות המובנית שלה כדי לצמוח במהירות, לרווחת המשקיעים

רפאל קאהאן 14:2229.07.18
מה אלפבית תעשה בעתיד ואיך היא מתכננת להגדיל את נתח השוק שלה? אלו הן שאלות שמעסיקות לא מעט מהמשקיעים. לגוגל יש יתרון שאין להרבה חברות: היא פועלת בשוק בו היקף הלקוחות הפוטנציאליים הוא כל מי שמתחבר ומשתמש באינטרנט או בסמארטפון - כמה מיליארדי משתמשים. החברה לא מוגבלת למוצרים שהיא צריכה לייצר. יש לה גם את אלה - אך מי שרוצה לצרוך אותה על אייפון או על ווינדוס אינו מוגבל.

 

 

לאור זאת, יש לחברה עוד הרבה מקום לגדול. את שווי השוק שלה, שעומד כיום על כ-850 מיליארד דולר היא כנראה תגדיל לטריליון ותמשיך הלאה. סמנכ"לית הכספים של אלפבית, רות פורת, ציינה בשיחת המשקיעים שהיא מעריכה שרק כ-10% מהיקף המסחר העולמי משתמש בשירותים המקוונים.

 

פרשנויות נוספות

 

כ-90% מפעילות המסחר עדיין מתבצעת בשיטות מסורתיות וזה רק אחד מהאפיקים שבהם גוגל יכולה בקלות להגדיל את פעילותה. בניגוד לאפל למשל, גוגל לא מוגבלת. זה לא שהלקוחות שלה יפסיקו את השימוש במנוע החיפוש או בג'ימייל מהיום למחר.

 

לארי פייג', מנכ"ל אלפבית לארי פייג', מנכ"ל אלפבית צילום: בלומברג

 

 

עסקי הפרסום הם הלחם והחמאה של החברה ומכניסים לה הון רב דרך יוטיוב, Maps ומנוע החיפוש. אלה הציגו גידול של כ-58% בהיקף ההקלקות על פרסומות ממומנות. עם זאת היקף ההכנסות מאפיק זה צנח בכ-22% בהתאם למגמה בתעשיית הדיגיטל שמראה שעלות הקליק (המחיר של הפרסומת ללקוח) נמצאת במגמת ירידה. וכאן גוגל מפתיעה. אחת מהיוזמות האחרונות שלה שוקלת להכניס את פעילות הפרסום גם לאמצעי מדיה מסורתיים כגון בטלוויזיה או אפילו פרסום חוצות.

 

זה הגיוני בסך הכל; אם כבר אתה שולט על החלק הארי של הפרסום המקוון, למה לא לנסות להתרחב לעולם הפיזי? מה ההבדל בין פרסומת ביוטיוב לבין פרסומת בטלוויזיה? כניסה של גוגל לתחום תועיל לו, אם כי לא ידוע מתי יתבצע המהלך וכיצד ייבנה. לפי הערכות, תבחר החברה לקנות את אחד השחקנים הגדולים בשוק. בסך הכל החברה לא מתמחה בתחום, וכמו שבזוס הבין שכדי להפוך אמזון לרשת חנויות אמיתית צריך לרכוש אחת קיימת - כנראה שיבינו זאת גם לארי פייג' וסונדאר פיצ'אי.

 

פעילות נוספת שהרשימה בשנה האחרונה אך שעברה מעט מתחת למכ"מ היא השקעות ההון סיכון המתבצעות תחת הגג של גוגל ונצ'רס (GV), גוגל היא משקיעה סדרתית ופעילה מאוד - אולי אפילו הפעילה ביותר כיום. על פי מספרים משנה שעברה החברה אף עקפה את סופטבנק ואינטל כמשקיעה. ארבע השקעות הניבו לה רווחים יפים ברבעון שביחד עם הרבעון הראשון מגיעים לכ-4 מיליארד דולר. המרשימה ביותר הייתה המכירה של אתר השוואת המשכורות Glassdoor לחברה יפנית ב-1.2 מיליארד דולר בתחילת מאי.

 

עוד אפיק רווח. גוגל Maps עוד אפיק רווח. גוגל Maps

 

 

גם ההנפקה של DocuSign בתחילת אפריל הביאה לה החזר יפה מאוד על ההשקעה. מתוך כ-1.8 מיליון מניות שהחזיקה של החברה, היא מכרה כ-400 אלף מהן במחיר ההנפקה שעמד על כ-40 דולר ושמרה על כ-1.46 מיליון מניות. החברה כיום שווה כ-8.5 מיליארד דולר והמניה שלה נסחרת בכ-55 דולר. בנוסף שתי השקעות סייבר שלה הניבו החזרים יפים מאוד, Zscaler שהונפקה ברבעון הראשון התבררה כאחת ההשקעות המוצלחות. סטארט-אפ נוסף, Evident.io, נמכר לפאלו-אלטו של ניר צוק עבור 300 מיליון דולר.

 

העתיד הטכנולוגי של גוגל הוא בענן ובעיקר בבינה המלאכותית ובלמידה עמוקה. AI הפכה לטכנולוגיה חשובה בפעילות של גוגל והיא מסייעת לה להגדיל את הכנסותיה באופן נרחב. זה מתחבר היטב להשקעות הנרחבות של גוגל בהגדלת מרכזי הנתונים שלה - השקעות שהוכפלו ביחס לשנה שעברה. המספרים הנוכחיים מצביעים על השקעות בתשתית מחשוב וייצור שמגיעות לכ-5.5 מיליארד דולר ברבעון האחרון, לעומת קצת פחות מ-2.8 מיליארד דולר בשנה שעברה.

 

 

 

הטכנולוגיות האלה לא משמשות רק את גוגל. היא מוכרת את הגישה אליהן ללקוחות חיצוניים. בדיוק כמו שאמזון, מיקרוסופט ו-IBM, ממנפות את המו"פ הפנימי שלהן כלפי חוץ. לגוגל יש עוד כברת דרך לעשות כדי לעקןף את הפעילות של שלוש המתחרות הגדולות שלה. אבל הבעיה שלה היא תדמיתית בעיקר, ולא קשורה ליכולות הטכנולוגיות. גוגל מחזיקה למשל ברשת תקשורת גלובלית פרטית שמאפשרת לה להחזיק את רוב השירותים שלה פעילים כמעט ברוב העולם כ-99.9% מהזמן. אמזון ומיקרוסופט לעומת זאת סובלות לא מעט מתקלות שמפילות לא פעם את שירותיהן - כפי שאמזון נוכחה לגלות באמצע הפריים דיי. לגוגל יש הרבה פחות סיכוי שזה יקרה, האם מישהו זוכר מתי אי פעם מנוע החיפוש לא היה זמין? או יוטיוב? הרבה לקוחות ארגוניים יהיו מוכנים לשלם הרבה מאוד כסף כדי לקבל רמת זמינות מעין זו.
בטל שלח
    לכל התגובות
    x