$
אפליקציות

בורחים מהפיד: צעירים מעדיפים לצרוך תוכני חדשות בווטסאפ

סקר של סוכנות רויטרס גילה שחלה צמיחה במספר המשתמשים שמעדיפים לקבל עדכוני אקטואליה בקבוצות צ'ט פרטיות, מאשר בפייסבוק. זאת, מטרה להתרחק מעימותים, טרולים למיניהם ומחשיפת דעות קיצוניות בצורה נרחבת

יואב סטולר 15:1914.06.18
סקר של רויטרס גילה כי צעירים עוברים לצרוך חדשות מקבוצות ווטסאפ, על חשבון רשתות חברתיות כפייסבוק. לפי נתוני הסוכנות, השימוש ברשתות החברתיות לצרוך תוכני אקטואליה החל לרדת בארצות הברית ועם זאת, עלייה זוהתה במקביל בהפצת החדשות בקבוצות הדיון באפליקציית הצ'ט.

 

 

הסקר הקיף 74 אלף איש ב-37 שווקים, והראה שהשימוש בפייסבוק לקריאת חדשות ירד השנה ב-9% בהשוואה לאשתקד, כשבקרב משתמשים צעירים עומד הנתון על 20%.

 

ווטסאפ ווטסאפ

 

 

"השימוש במדיה חברתית לצריכת חדשות החל לרדת במספר שווקים מרכזיים, לאחר שנים של צמיחה מתמשכת", אמר ניק ניומן, עמית מחקר ברויטרס. "אנו ממשיכים לראות עלייה בשימוש באפליקציות צשט לחדשות כאשר הצרכנים מחפשים חללים פרטיים כדי לתקשר, חללים שפחות נוטים לעימותים". הסקר נערך בעיקרו לפני השינויים האחרונים שביצעה פייסבוק במדיניותה למאבק בפייק ניוז, כך שיתכן שהנתונים ישתנו, בעיקר בקרב משתמשים שוויתרו על הרשת החברתית מחשש להטיות דעת ותעמולה.

 

 

 

פייסבוק וטוויטר עדיין נחשבות לפלטפורמות חשובות עבור חלק גדול מהמשתמשים לצרוך חדשות. לפי הסקר, הדיון על תוכני החדשות עבר מהפוסטים הפומביים את קבוצות הצ'ט גם כדי לשמור על תדמית המשתמש; בקבוצה הפרטית יכולים הצעירים להביע דעות לא-פופולריות, מבלי לחשוש שיקראו אותו נציגי מוסד אקדמי אליו ירצו להתקבל. בנוסף, דיון בצ'ט קבוצתי מצומצם יזכה למענה ולהתייחסות ולא ייעלם לאנשים בפיד, ויש פחות סיכוי לכניסה להתנצחויות עם טרולים.  
בטל שלח
    לכל התגובות
    x