$
חדשות טכנולוגיה

דיווח: הרכב האוטונומי של אובר דרס אישה בגלל תקלת תוכנה

במרץ האחרון דרסה מכונית אוטונומית אישה למוות בארה"ב; גורמים המקורבים לתחקיר החברה חשפו שהסיבה היא ליקוי בתוכנה שמזהה מכשולים ועצמים בזמן הנסיעה - שלא עיבדה נכון את מידע החיישנים ולא קלטה שהרכב עומד לפגוע בהולכת רגל

עומר כביר 11:0308.05.18
אובר קבעה שהסיבה לתאונה הקטלנית באריזונה במרץ, שבה מכונית אוטונומית של החברה דרסה למוות הולכת רגל, נגרמה כתוצאה מבעיה בתוכנה שקובעת איך מגיבה המכונית לעצמים שהיא מזהה - כך לפי דיווח של אתר The Information.

 

 

לדברי שני מקורות בעלי ידע בנושא, חיישני המכונית זיהו את הולכת הרגל, איילין הרצברג, שחצה את הכביש כשהיא מוליכה אופניים, ואולם התוכנה של אובר החליטה שאין צורך בתגובה מידית. זאת, כתוצאה מהאופן שבו הוגדרה התוכנה. כמו מכוניות אוטונומיות אחרות, לתוכנה של אובר יש את היכולת להתעלם מעצמים שלא יהוו בעיה, כמו שקית פלסטיק למשל. במקרה זה, באובר סבורים שמערכות הרכב הוגדרו כך שיגיבו פחות לחפצים כאלו. ואולם, הכיוון לא היה מדויק והמכונית לא הגיבה מספיק מהר.

 

המכונית של אובר נבדקת לאחר התאונה המכונית של אובר נבדקת לאחר התאונה צילום: רויטרס

 

 

במקביל, נהגת הבטיחות האנושית, שאמורה לפקח את פעילות הרכב, לא הסתכלה בכביש בשניות שלפני התאונה. לא ברור אילו צעדים ננקטו נגד הנהגת, אך החברה אמרה בעבר שהיא עדיין מועסקת אצלה. אובר גם הגיע להסדר כספי עם משפחתה של הרצברג.

 

החקירה של אובר העלתה, עם זאת, שחלק אחר במערכת עבד כראוי: התוכנה שמשלבת מידע מהמצלמות, הלידאר והמכ"ם של הרכב ומתייגת עצמים. במקרה זה התוכנה ראתה את הולכת הרגל, והבעיה היא האופן שבו בחרה המערכת להשתמש במידע זה.

 

 

 

מאובר נמסר בתגובה ל-The Information: "אנחנו משתפים פעולה עם חקירת המועצה הלאומית לבטיחות בתעבורה (NTSB). מתוך כבוד לתהליך ולאמון שבנינו עם NTSB, אנחנו לא יכולים להגיב על פרטי התקרית. בינתיים, התחלנו בבדיקת בטיחות כוללת של תוכנית הנהיגה האוטונומית שלנו, והבאנו את יו"ר ה-NTSB לשעבר, כריסטופר הארט, לייעץ לנו על תרבות הבטיחות. הבדיקה שלנו בוחנת כל דבר מבטיחות המערכות שלנו ועד הליך ההכשרה למפעילי כלי רכב, ואנחנו מקווים שבקרוב יהיה לנו עוד מה להגיד".
בטל שלח
    לכל התגובות
    x