• תפריט
30 דקות

"בנקאים וסטארט-אפיסטים לא הבינו זה את זה, היום אנחנו מדברים באותה שפה"

יפעת אורון, מנכ"לית לאומיטק, מספרת לפודקאסט "30 דקות או פחות" על המהפך שהבנקאים היו צריכים לעבור כדי להתחבר לסטארט-אפ ניישן ואיך למדה בבית על יזמות ועסקים

שירות כלכליסט 10:3004.03.18

זה נשמע מוזר, אבל עד לפני כמה שנים תעשיית הבנקאות לא ממש ידעה איך להתמודד עם תעשיית הסטארט-אפים הישראלית. "לבנקאים היה יותר קל לעבוד עם עסקים קטנים מקומיים מאשר עם סטארט-אפים", מספרת יפעת אורון, מנכ"לית לאומיטק, זרוע השקעות ההייטק של בנק לאומי.

 

 

 

לפרקים נוספים של הפודקאסט "30 דקות או פחות" ליחצו כאן

 

"כשאתה עובד עם מכולת, אתה מבין מה העסק עושה, איך הוא עובד, מה מוכרים, באיזה רווח. וגם בעל המכולת יודע איך לעבוד מול בנקים. בסטארט-אפים זה שונה", היא מסבירה. "למי בעצם שייך הסטארט-אפ? היזמים עצמם לא תמיד יודעים להגיד מה יהיה המוצר ומי יהיו הלקוחות, הם לא רגילים לעבוד מול בנק, ויש משקיעים מסין ומאמריקה ועובד אחד בארה"ב - אז כבר הקימו שם חברה בת. פעם הקשר בין בנקאים וסטארט-אפיסטים בקושי היה קיים, היום אנחנו מדברים באותה שפה".

 

 

 

אורון מגיעה לאולפן הפודקאסט "30 דקות או פחות" כדי לדבר על המהפך שהבנקאים היו צריכים לעבור כדי להתחבר לסטארט-אפ ניישן, על הוכח הנשי בבנקאות הישראלית, מסבירה למה אין לה אפילו ביטקוין אחד ומספרת גם על מה מדברים בארוחת הערב בבית משפחת אורון - עם אבא ואח שותפים בקרן ההון סיכון ורטקס, שהשקיעה בווייז, ארגוס וסולאר אדג' ובן זוג שמנהל חממה לפוד-טק.

 

 

יפעת אורון, מנכ"לית לאומיטק יפעת אורון, מנכ"לית לאומיטק צילום: עמית שעל

 

מראיינים: 

נבות וולק, מנכ"ל האקסלרטור של מיקרוסופט בישראל.

אביב פרנקל, איש התקשורת וסטארט-אפיסט

 

בטל שלח
    לכל התגובות
    x