שימו לב, אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר. קראו עוד הבנתי
מכשירים

לוח גוסס: מכירות הטאבלטים צוללות מזה 13 רבעונים ברציפות

לפי נתוני IDC מהרבעון האחרון, אמזון טיפסה בטבלת המכירות ואף עקפה את סמסונג, הודות למוצרים זולים ומשתלמים. ואולם, הקטגוריה כולה נמצאת במצוקה: המשתמשים לא רואים סיבה לשדרג את הטאבלטים שלהם

רפאל קאהאן 13:0206.02.18
מכירות הטאבלטים ממשיכות לרדת זה הרבעון ה-13 ברציפות; על פי מחקר של IDC, מספר מחשבי הלוח שנמכרו ברבעון האחרון של 2017 עמד על כ-49.6 מיליון יחידות - ירידה של 7.9% ביחס ל-53.8 מיליון היחידות שנמכרו בתקופה המקבילה אשתקד.

 

 

את טבלת המכירות מובילה אפל עם 26.6% מהשוק, כשאחריה אמזון (15.6%)שהצליחה לעקוף ברבעון החולף את סמסונג, שנדחקה למקום השלישי (עם 14.1%). אמזון צומחת במהירות בקטגוריית הטאבלטים, וברבעון האחרון אף עדכנה את קו מכשירי ה-Fire שלה והציעה דגם מוגדל שעולה 150 דולר בלבד. עם זאת, קצב הצמיחה של אמזון הואט: בשנה האחרונה צמחו המכירות ב-50%, בעוד שב-2016 צמחה ב-100%.

 

טאבלט ה-Fire של אמזון טאבלט ה-Fire של אמזון צילום: Amazon

 

 

היצרניות האסיאתיות לא הציגו דגמים חדשים שיכולים להתחרות במוצריהן של היצרניות האמריקאיות. בין אם מדובר בסמסונג, וואווי או לנובו, מוצריהן לא זכו לעדנה בעיקר בגלל מיצוב גרוע; בכל הפלחים מציעות אפל ואמזון מוצרים בעלי תמורה יותר טובה למחיר.

 

 

 

קטגוריית הטאבלטים סובלת מבעיה נוספת: הלקוחות לא ששים לשדרג אותם כפי שהיו עושים אם היה מדובר בסמארטפון. הסיבה העיקרית היא שפורמט המכשיר מותאם בעיקר לצריכת תוכן ולשם כך גם טאבלט מיושן יחסית מספק את הסחורה. חלק מהיצרניות מנסות לפתור זאת בהצגת דגמים בעלי יכולות יעודיות לתפקודים כעבודה, לימודים ואף גיימינג - אך לתצורת מחשב הלוח אין יתרון בולט בתחומים אלה על לפטופים היברידיים.

בטל שלח
    לכל התגובות
    x