שימו לב, אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר. קראו עוד הבנתי
הייטק והון סיכון

CES 2018

חברת Here חושפת חטיבה חדשה שתנוהל מישראל

בראש החטיבה, שתמקד את פעילות פיתוח שירותי המיקום של החברה, יעמוד ליעד יצחק. HERE חשפה שני מוצרים ראשונים שלה: שוק שירותי מיקום ופתרון אופטימיזציית ניהול ציי רכב

מאיר אורבך 16:0608.01.18
ענקית המיפוי הגרמנית HERE תכריז היום בתערוכת הטכנולוגיה CES בלאס וגאס על Here Mobility - חטיבה חדשה שתנוהל מישראל על ידי ליעד יצחק. בראיון ל"כלכליסט" אמר שהחטיבה מעסיקה 150 עובדים (מהם 110 מועסקים בישראל) ועד סוף השנה תתרחב ל-200 איש.

 

 

החטיבה החדשה תהיה אחראית בחברה על פיתוחי שירותים למובייל; בשלב הראשון יושקו שני שירותים מרכזיים: הראשון הוא Here Marketplace - שוק מקוון שיאפשר לחברות להגיע למספר רב של לקוחות חדשים עסקיים ופרטיים. עבור הצרכנים, משמעות הדבר היא צמיחה באפשרויות הבחירה בשירותי תחבורה ונגישות פשוטה יותר אליהם.

 

ליעד יצחק ליעד יצחק צילום: דניאל שטרן

 

 

השני הוא מוצר בשם דיספאץ', פתרון אופטימיזציה וייעול ניהול תעבורת ציי רכב. המערכת החדשה כוללת מערכת ניהול web עבור מנהל צי הרכב לצד אפליקציה ייעודית לנהג, שמחברת ביניהם, ומסייעת בשיפור ביצועים והגדלת ביקושים והכנסות. מערכת ה- Mobility Dispatch מבוססת על אלגוריתם לחיזוי ביקושים. בנוסף, ה- Mobility Dispatch מאפשרת חשיפה ללקוחות וביקושים באמצעות המרקטפלייס, ובכך מספקת אפשרות להגדיל אף יותר את פוטנציאל ניצול צי הרכב.

 

"אנחנו נרגשים עם הקמת Here Mobility, יחידה עסקית עם משימה ברורה לשנות את הדרך בה אנחנו מתניידים וצורכים שירותי תחבורה ונסיעות on demand במורה להגיע ממקום למקום", אמר אדזארד אוברביק, מנכ"ל HERE טכנולוגיות. "החטיבה העסקית החדשה משלבת את טכנולוגיית המיקום והניווט המובילה שלנו ב-HERE, עם התשוקה שלנו לעיצוב העולם האוטונומי העתידי לטובת עסקים וצרכנים כאחד".

 

"ניידות ותנועה ממקום למקום היא ליבת החיים שלנו, והיא חיונית לעסקים ולצרכנים בכלכלת ה-on demand, בה הסטנדרטים והציפיות של השחקנים גדלו, וביחד איתם גם האתגר שבבחירת כלי המוביליטי הנכון בזמן הנכון", הוסיף יצחק. "Here Mobility תענה לצורך שוק אמיתי, באמצעות יצירת חופש תנועה אמיתי. אנחנו מגשרים על פערים טכנולוגיים באמצעות פתרונות חדשניים, היוצרים דמוקרטיזציה בשוק מבוזר, ופותחים ערוצים חדשים שיאפשרו ליצור את כלי המוביליטי והשירות הטובים ביותר שיעצימו את ספקי השירות וייתנו ערך משמעותי למשתמשים".

 

המפוטרים התגלו כעובדים מבוקשים

 

יצחק, יוצא ווייז, עבד בעבר בקרהו הבריטית, שמרכז הפיתוח שלה תוכנן להיסגר במפתיע - זמן קצר לאחר הקמתו. יצחק הבין שהוא אחראי על כמה עשרות עובדים שיפוטרו בקרוב. בשלב הראשון הודיע לחברה הבריטית שהוא סוגר את המרכז ומפטר את הצוות כדי שיקבל את מלוא הזכויות, תוך שחיפש אפשרויות תעסוקה לכל הקבוצה יחד. מזלו שיחק לו שכן הביקוש לעשרות מקצועני שירותי מיקום מתקדמים היה גבוה מאוד. "היו הרבה הצעות לקלוט את כולנו ביחד", אמר יצחק. "ההצעה של Here היתה הטובה ביותר והמתאימה ביותר לחזון שלי".

 

 

מרכז פיתוח של Here בארה"ב מרכז פיתוח של Here בארה"ב צילום: אתר החברה

 

 

Here הוקמה כחברת NAVTEQ לפני כ-30 שנה, וב-2011 רכשה אותה נוקיה, כדי שתתפקד כחטיבת שירותי המיקום שלה. שנה לאחר מכן היא מוזגה עם שאר שירותי המיפוי והניווט. באוגוסט 2015 נרכשה על ידי BMW, אאודי ודיימלר-מרצדס בחלקים שווים בכ-2.8 מיליארד יורו. על פי הערכות של HERE כ-80% מכלי הרכב בעולם משתמשים בשירותי המיפוי שלה.

 

 

 

שוק שירותי המיקום העולמי גדל במהירות ושוויו מוערך ב-150 עד 200 מיליארד דולר. לפי נתוני מקינזי, השוק יגיע ל-1.5 טריליון דולר עד 2030. התחום מתאפיין ברמת ביזור גבוהה - שחקנים רבים בגדלים שונים - כשמרבית הפתרונות מאפשרים גישה לשירות באמצעות יישומים יעודיים. ההגעה מנקודה לנקודה הפכה למשימה מורכבת, בשל ערב רב של פתרונות ושחקנים בעלי צרכים שונים - מתחבורה ציבורית ומוניות, דרך שיתוף כלי רכב ועד לחברות ליסינג וכלי טיס.

בטל שלח
    לכל התגובות
    x