$
אפליקציות

להיט עם 5 עובדים: סראחה הגיעה ל-95 מיליון משתמשים

אפליקציית המסרים האנונימיים צומחת במהירות, במיוחד בארצות הברית. בפני מייסד החברה, שכוללת רק חמישה עובדים מהם שלושה בחצי משרה, עומד אתגר משמעותי: האם יצליח להוון את סראחה, או שתיעלם כמו סיקרט?

עומר כביר 10:5301.10.17
אפליקציית המסרים האנונימיים סראחה הגיעה ל-95 מיליון משתמשים רשומים – כך גילה המייסד, זאין אל עבידין תאופיק, בראיון לוול סטריט ג'ורנל.

 

 

לדברי תאופיק, מרבית הצמיחה הגיעה ממתבגרים בארה"ב, המדינה שהפכה לשוק הגדול ביותר של האפליקציה. את התודה יכולה החברה למסור לאפליקציית המסרים הזמניים סנאפצ'ט, ששימשה כפלטפורמה לשיתוף חשבונות סראחה בין המשתמשים.

 

אפליקציית סראחה אפליקציית סראחה

 

 

סראחה, שביוני החלה לפעול ביוני כאפליקציית מובייל באנגלית ובערבית, הפכה בתוך זמן קצר לתופעה בינלאומית. חרף זאת, במשרדי החברה בערב הסעודית מועסק פרט לתאופיק רק עוד עובד אחד במשרה מלאה, לצד שלושה נציגי שירות לקוחות במשרה חלקית.

 

בראיון לוול סטריט ג'ורנל סיפר המייסד שהגה את הראיון לסראחה לפני כשנה, בעת שעבד כאנליסט פיננסי בענקית הנפט Aramco. לדבריו, הוא סבר שפלטפורמה אנונימית תאפשר למנהלים לקבל משוב כן מהעובדים, והחל בפיתוח הראיון בזמנו הפנוי כשהוא עובד, בין השאר, בבית הקפה של החברה. "במקום העבודה, אנשים חוששים לחשוף את דעתם האמיתית", הוא אמר. "התרבות הערבית נותנת הרבה כבוד לגיל".

 

 

 

עתה נמצאת החברה בנקודה קריטית שבא עליה לשמר את הפופולריות הראשונית ולהוון אותה. יישומים דומים, דוגמת Secret, כשלו בעבר במקום זה בדיוק ונעלמו לחלוטין מהתודעה ברגע שהעניין המיידי בהם דעך. האם סראחה תהיה זו שתשבור את התבנית? בשלב זה, חובת ההוכחה היא עליה.

בטל שלח
    לכל התגובות
    x