שימו לב, אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר. קראו עוד הבנתי
חדשות טכנולוגיה

פרשנות

דו"ח פייסבוק: הרשת החברתית עדיין לא עלתה על המסלול הנכון

גם ברבעון זה לא הצליחה החברה לפתור את אחת הבעיות החמורות ביותר שלה - חוסר היכולת להוון גולשים מהעולם המתפתח, שהם כמעט 70% מהמשתמשים שלה. זאת, בעוד באירופה ובארה"ב היא מתקרבת למיצוי הצמיחה

עומר כביר 11:4704.05.17
הנתון שעורר את תשומת הלב הרבה ביותר בדו"ח הרבעוני של פייסבוק שפורסם אמש (ד') היה 8.03 מיליארד דולר - הכנסות החברה לרבעון הראשון של 2017, שצמחו ב-49% לעומת הרבעון המקביל בשנה שעברה. ממש מאחריו, הגיע הנתון 1.94 מיליארד איש - מספר המשתמשים הפעילים בחודש בפייסבוק, פסיעה קצרה מקו שני המיליארד המיתולוגי.

אבל יש בדו"ח הרבעוני שני נתונים אחרים שצריך לדבר עליהם ולא זכו למספיק תשומת לב: 2.16 מיליארד דולר, ו-1.35 מיליארד איש. הראשון הוא הכנסות פייסבוק מפעילותה באזורים הגיאוגרפיים "אסיה-פסיפיק" ו"שאר העולם" והשני מספר המשתמשים של פייסבוק באותם אזורים (זאת, לעומת 5.87 מיליארד דולר ו-588 מיליון איש בצפון אמריקה ובאירופה).

 

מגיעה למיצוי הצמיחה במערב. פייסבוק מגיעה למיצוי הצמיחה במערב. פייסבוק צילום: גטי אימג'

 

או, במלים אחרות, אסיה-פסיפיק ושאר העולם אחראים ל-69.6% ממשתמשי פייסבוק, אבל רק ל-26.9% מהכנסות החברה. אפשר גם להסתכל על זה כך: בשעה שבמהלך הרבעון שעבר משתמש ממוצע בארה"ב ובקנדה סיפק לפייסבוק הכנסות של 17.07 דולר ובאירופה הכנסות של 5.42 דולר, באסיה-פסיפיק הפיקה פייסבוק רק 1.98 דולר מכל משתמש, ובשאר העולם רק 1.27 דולר.

 

לא מדובר בבעיה חדשה, פייסבוק סובלת ממנה כמעט מאז ההנפקה שלה. אבל החברה מתקשה לפתור אותה, וככל שחולף הזמן היא רק הולכת ומחמירה. מדינות מתפתחות הן אפיק הצמיחה הבא של פייסבוק בכל הנוגע למספר משתמשים. עם קרוב לשני מיליארד איש, לחברה כבר אין הרבה לאן ללכת בעולם המערבי (ואכן, מספר המשתמשים בפייסבוק בצפון אמריקה ובאירופה גדל ברבעון הראשון ב-1.4% בלבד לעומת הרבעון הקודם, בשעה שמספרם בשאר אזורי הפעילות צמח ב-5.4%). עד עכשיו היא הצליחה לחפות על זה יפה עם גידול עקבי בהכנסות שם, אבל גם זה יגיע לתקרה מתישהו. ואם פייסבוק לא תצליח להגביר את ההכנסות באזורי הפעילות האחרים שלה, הצמיחה המרשימה של החברה תיעצר.

 

למרבה הצער, הסימנים מראים שהחברה עדיין לא עלתה על המסלול הנכון. ברבעון האחרון, ההכנסות הממוצעות ממשתמש בצפון אמריקה ובאירופה גדלו ב-37.3% ו-36.2% בהתאמה. הגידול באסיה-פסיפיק היה נמוך הרבה יותר, 26.9% בלבד, וזה של שאר העולם גבוה רק במעט, 39.6%.

בטל שלח
    לכל התגובות
    x