$
הייטק והון סיכון

בלעדי לכלכליסט

אאוטבריין וטאבולה חידשו את המגעים למיזוג

חברות המלצות התוכן הישראליות במגעים מתקדמים למיזוג לאחר שהגיעו להסכמות על חלוקת המניות וכן על בעלי התפקידים העתידיים

מאיר אורבך 07:0227.04.17

טאבולה ואאוטבריין, שתי חברות הטכנולוגיה הישראליות המובילות בעולם בתחום המלצות התוכן, חידשו את המגעים למיזוג ביניהן, כך נודע ל"כלכליסט". לפי הערכות, המגעים נמצאים בשלבים מתקדמים ומכשולים שהיו בעבר הוסרו. שני ניסיונות שהיו בעבר, האחרון בסוף 2015, למזג בין שתי החברות נכשלו בעיקר על רקע אי־יכולת לפשר בין שני מנהלי החברות הדומיננטיים ירון גלאי מאאוטבריין ואדם סינגולדה מטאבולה.

 

 

המיזוג בין שתי החברות, אם יצליח, ייצור חברת ענק בתחום עם מכירות של כמיליארד דולר בשנה ושווי של יותר ממיליארד דולר. ל"כלכליסט" נודע שקיימות כבר הסכמות בין הצדדים על חלוקת המניות בחברה וכן על בעלי התפקידים העתידיים בה.

 

למיזוג בין שתי החברות היגיון רב, והוא נתקל בקשיים רבים, בין היתר בשל מספר רב של בעלי מניות לכל אחת מהחברות. השנה, ככל הנראה, הבינו בשתי החברות שהקרבות הקשים ביניהן על הלקוחות גוזלים מהן משאבים רבים ומסיטים אותן מהמאבק האמיתי על עולם הפרסום הדיגיטלי שנשלט ביד רמה על ידי שתי ענקיות — פייסבוק וגוגל. היכולת של שתי החברות כבודדות להתמודד מולן היא קטנה עד בלתי קיימת, וכיחידה אחת זו עדיין מלחמה קשה אך עם גב פיננסי גדול יותר ויכולת מיקוח רבה יותר מול גופי המדיה השונים.

מימין: אורי להב וירון גלאי מימין: אורי להב וירון גלאי צילום: עמית שעל

 

בין שתי החברות קווי דמיון רבים מעבר לעיסוק בתחום הטכנולוגי המשותף. שתיהן נוסדו ב־2006 על ידי מנהלים דומיננטיים. הן מעסיקות מספר דומה של עובדים — כ־500 איש כל אחת — ולשתיהן מרכזי פיתוח משמעותיים מאוד בישראל. שתי החברות גייסו כ־150 מיליון דולר כל אחת, וההכנסות ונתוני הרווחיות של שתיהן דומים אם כי לא זהים. על פי הערכה, שתי החברות רושמות הכנסות של כחצי מיליארד דולר. חלק נכבד מהכנסות אלה מועבר ללקוחות של החברות, כלומר המו"לים של אתרי החדשות השונים, ולשתי החברות נשאר, על פי הערכה, נתח של 25% לכל היותר מההכנסות.

אדם סינגולדה, מייסד טאבולה אדם סינגולדה, מייסד טאבולה צילום: David Pexton

 

בשנה האחרונה השתיים ביצעו כמה רכישות משמעותיות עבורן. ביולי 2016 השלימה טאבולה את הרכישה של קונברט מדיה, רכישה בעשרות מיליוני דולרים אשר נתנה לחברה כניסה חזקה לתחום הווידיאו. בתחילת 2017 ביצעה החברה רכישה נוספת בישראל, של קומרס סיינס, לחיזוק היכולות של החברה בתחום של הפרסונליזציה (התאמה אישית של אתרים). אאוטבריין רכשה ב־2016 את חברת Revaee האמריקאית, שפיתחה מערכת שיכולה לתמחר עמודי אינטרנט בכל רגע נתון. זו היתה הרכישה הרביעית של אאוטבריין מאז נוסדה. תחום פעילות משמעותי של אאוטבריין בשנה האחרונה היה תחום הבוטים, בהם בוטים ל־CNN אשר מופיעים במסנג'ר של פייסבוק.

 

אאוטבריין גייסה עד כה 150 מיליון דולר, רובם מקרנות, בהן כרמל, גלנרוק ורודיום של משפחת רקנאטי, וינטאג', ג'מיני ולייטספיד, אינדקס והרבורווסט. הגיוס האחרון של החברה היה בפברואר 2015, אז גייסה 50 מיליון דולר מהקרן האמריקאית ססקוהאנה.

 

טאבולה גייסה מאז הקמתה ב־2006 כ־157 מיליון דולר משורה של משקיעים מובילים, בהם קרן ההון סיכון הישראלית פיטנגו, קרן מרקר של יובל שחר ואוהד פינקלשטיין, משקיעים פיננסיים ואסטרטגיים, בהם ענקית הפיננסים פידליטי, חברת ההוצאה לאור Advance Publications, הבעלים של Condé Nast, קרן ההון סיכון של חברת התקשורת קומקאסט, המשקיע קרלו דה בנדטי, Groupe Arnault הבעלים של ענקית המותגים LVMH, וחברת המדיה יאהו יפן.

 

שתי החברות מנוהלות מניו יורק, בירת המדיה העולמית, ומרבית עובדי החברות בתחום השיווק והניהול נמצאים שם. שתי החברות מחזיקות במרכזי פיתוח משמעותיים בישראל. לטאבולה מרכז פיתוח חדש ברמת גן שאליו עברה לאחרונה, ואאוטבריין מחזיקה מרכז פיתוח גדול בנתניה. בשנה האחרונה הרחיבה טאבולה את פעילותה בארץ ופתחה מרכז פיתוח חדש בבאר שבע. בשלב הנוכחי מועסקים בו 20 עובדים, אבל החברה תרחיבו בעתיד הקרוב.

 

החברה הממוזגת החדשה תעסיק, על פי הערכות, יותר מ־1,000 עובדים, כאשר לא מן הנמנע שבתהליך מיזוג כזה משרות רבות יהיו חופפות.

בטל שלח
    לכל התגובות
    x