$
חדשות טכנולוגיה

"פרויקט העיתונות": פייסבוק מהדקת את שיתוף הפעולה עם גופי החדשות

הרשת החברתית מתחילה להכיר בתפקידה כגוף תקשורת. תוכנית חדשה שיזמה תכלול הכשרות לעיתונאים, תסייע לציבור למצוא מקורות מידע אמינים ותהדק את שיתוף הפעולה של החברה עם גופי חדשות

נמרוד צוק 11:4212.01.17
לאחר שהודיעה בסוף השבוע על גיוס העיתונאית הבכירה לשעבר קמפבל בראון, פרסמה אתמול פייסבוק פרטים נוספים על "פרויקט העיתונות" החדש שלה, בצעד נוסף שאמור להדק את שיתוף הפעולה שלה עם חברות מדיה וכלי תקשורת.

 

במסגרת הפרויקט תשתף החברה גופי חדשות בתהליך הפיתוח של כלי פרסום תוכן ופיצ'רים רלבנטיים, והיא תפתח תוכניות הכשרה לעיתונאים שירצו לעשות שימוש נרחב ויעיל יותר ברשת החברתית ככלי לחיפוש מידע. מטרה שלישית של התוכנית היא לסייע לציבור המשתמשים למצוא מקורות חדשותיים אמינים, כחלק מהמאבק בבעיית החדשות המזויפות.

 

צוקרברג. חלק מהאקוסיסטם צוקרברג. חלק מהאקוסיסטם צילום: אי פי איי

 

המיזם יחל לפעול במהלך השבועות הקרובים כאשר גופי החדשות הראשונים שיקחו בו חלק יהיו "הוושינגטון פוסט" וחברת ווקס מדיה, שמפעילה שורה של אתרים בהם recode ו-The Verge. גם "הניו יורק טיימס" הודיע על כוונתו לקחת חלק בפרויקט בהמשך הדרך.

 

"שמענו באופן ברור בשנה האחרונה את התהיות בנוגע לתפקיד שלנו באקוסיסטם החדשותי. הן הוסיפו מוטיבציה נוספת לרצון שלנו להיות מעורבים יותר", אמר מנהל המוצר פידג'י סימו, אחד האחראים לפרויקט.

 

מניע נוסף לחלק של שיתוף הפעולה בפיתוח פיצ'רים חדשים היו תלונות מצד גופי תקשורת רבים על האופן בו התנהלה החברה ביצירת תכונת "מאמרים מיידיים", שפותחה בחשאי כאשר רק בשלבי הפיתוח הסופיים פנתה פייסבוק לגופי תקשורת כשהיא דורשת מהם להתאים עצמם במהירות לדרישות הטכניות של הפורמט.

 

החברה גם מבצעת מחווה כלפי גופי התקשורת כשהיא משחררת את כלי האנליטיקה CrowdTangle, אותו רכשה בנובמבר, לשימוש חופשי ללא תשלום. הכלי מיועד לעיתונאים ומו"לים שרוצים לעקוב אחר השיחה ברשתות חברתיות והוצע עד כה תמורת דמי מנוי על ידיד הסטארט-אפ שפיתח אותו ונרכש על ידי החברה.

בטל שלח
    לכל התגובות
    x