שימו לב, אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר. קראו עוד הבנתי
ועידת mind the data
גג עמוד ועידת mind the data

ועידת כלכליסט

ניל מנדלסון: "מידע הופך להיות סוג חדש של ממון, המטבע של העתיד"

סמנכ"ל חטיבת ביג דאטה באורקל, בוועידת Mind the Data: "קחו למשל את AirBNB, אין לה נכסים במובן הרגיל. הנכסים שלה הם המידע, וזה מה שנותן לה את הכוח"

הראל עילם 10:3129.11.16
"מידע הופך להיות סוג חדש של ממון, המטבע של העתיד" כך אמר הבוקר (ג') ניל מנדלסון, סמנכ"ל חטיבת ביג דאטה באורקל, בועידת Mind the Data של "כלכליסט" בתל אביב.

 

מנדלסון, יהודי-אמריקאי חייכן, מדבר בהרחבה על איך הביג דאטה משנה את העולם - אפילו את תחום החקלאות והתעשייה הכבדה. "ללא ספק אנחנו רואים כיצד חקלאות הופכת להיות תעשייה מונעת מידע" אומר מנדלסון. "אנחנו יכולים היום להסתכל בכל מטר מרובע בשדה ולדעת מה מצב הצמחים ולמה הם זקוקים".

 


 

לפי מנדלסון, רוב האנשים חושבים על ביג דאטה בצורה לא נכונה. "לא מדובר במוצר או בשירות, אלא תופעה. זאת תופעה שמשנה כל אספקט בחיים שלנו, הדרך שבה חברות וממשלות מתקשרות איתנו. ברמה הבסיסית ביותר, ביג דאטה הוא העלייה בשימוש במידע בחיי היום יום. לא מדובר בבינה מלאכותית או למידת מכונה או סידור מידע, אלא באמת איך אנחנו משתמשים במידע כל יום".

 

"מידע הופך להיות סוג חדש של ממון, וכאן אנחנו מדברים באמת על כל מידע - כל מידע שיכול לייצר שירות או מוצר. תחשבו על זה - אנחנו נמצאים כרגע במלון, שיש לו לא מעט נכסים וערוצי הכנסות. אבל אם אתם חושבים על AirBNB למשל, אין לה נכסים במובן הרגיל. הנכסים שלהם הם המידע, וזה מה שנותן להם את הכוח". מנדלסון ללא ספק צודק בכך - AirBNB היא כיום חברת המלונאות הגדולה בעולם, יותר מכל רשת מלונאות קיימת, בלי שהיא מחזיקה במלון אחד.

 

מנדלסון מזכיר ש-45% מהשווי של חמש-מאות החברות הפומביות הגדולות בעולם אינם פיזיים, למעלה מ-8 טריליון דולר. "חלק מהשווי הזה הוא מותג, ויש לנו היום מדדים שמעריכים את השווי של מותגים. אבל אין לנו עדיין מדד שמעריך מידע. כי השאלה היא לא רק כמה מידע יש לחברה, אלא מה היא יודעת לעשות עם זה". הוא הוסיף שהוא מקווה שבתוך 18 חודשים, יהיו כבר מספר מדדים כאלו.

 

הוא מעמיד את שלושת חוקי המידע כממון, לדבריו - מידע נוצר מפעילות, מידע נוהג לייצר עוד מידע, ופלטפומרמות נוהגות לנצח. "כל מי שבתעשייה יודע שהמידע הגולמי עצמו לא רלוונטי, זה הניתוח של המידע הזה שיוצר עוד מידע, התובנות שאנחנו מחלצים מהם", אומר מנדלסון. האתגר לדידו הוא להצליח להפוך את החברה לפלטפורמה.

 

"כאשר אני מדבר על פלטפורמה, אני לא מתכוון לפלטפורמה טכנולוגית, אלא חברה שמתפקדת כפלטפורמה לתעשייה שלה" אומר מנדלסון. אילו, לדבריו, החברות שנמצאות על הציר המרכזי של אותה תעשייה, שמצליחה לאסוף מידע ולהבין ממנו א המגמות בתעשייה וחשוב מכך, הסכנות האפשריות. "אם אתה חברה בתעשייה כבדה היכולת שלך לדעת לזהות אסון אקולוגי היא קריטית" מסביר מנדלסון, ומזכיר בקצרה את אסון המים המזוהמים בפלינט.

בטל שלח
    לכל התגובות
    x