שימו לב, אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר. קראו עוד הבנתי
חדשות טכנולוגיה

ועידת לונדון

"הדור שהתרגל לחוסמי פרסומות צריך חינוך מחדש"

ירון גלאי, מנכ"ל אאוטבריין, מסמן את חזית המאבק של חברות האד־טק: חיסול חוסמי הפרסומות והבהרה שלתוכן יש מחיר. איתמר בנאדי מגליספה: "החברות בתחום חייבות לשתף פעולה כדי לעצור הונאות"

נמרוד צוק 17:2120.11.16

"האתגר בנושא חוסמי הפרסומות הוא לחנך מחדש דור שלם שהתרגל לרעיון שכל התוכן ניתן בחינם", אמר ירון גלאי, מנכ"ל אאוטבריין וממייסדיה, בפאנל "אד־טק, מרקטינג־טק ותוכן" שנערך ביום חמישי ב־Mind The Tech, ועידת לונדון לחדשנות וטכנולוגיה של "כלכליסט", במתחם Market-Tech בקמדן מרקט. את הפאנל הנחה ד"ר נמרוד קוזלובסקי, שותף בהרצוג־פוקס־נאמן, בקרן JVP ומרצה באוניברסיטת תל אביב.

 

"תעשיית המוזיקה כבר הצליחה במהלך החינוך מחדש: לרוב המילניאלז ברור שייצור תוכן מוזיקלי עולה כסף, ושמישהו צריך לשלם עליו — או שמשתמש הקצה משלם עליו, או שהוא מסכים לצפות בפרסומות", אמר גלאי.

 

המשתתפים בפאנל (מימין לשמאל): המנחה ד"ר נמרוד קוזלובסקי, שותף בהרצוג־פוקס־נאמן ובקרן JVP; איתמר בנאדי, סגן נשיא בגליספה; עידו ארליכמן, מנכ"ל קרוסריידר; גרגורי גזאן, סגן נשיא בקריטאו; רון יקותיאל, יו"ר ומנכ"ל קלטורה וממייסדיה; ירון גלאי, מנכ"ל אאוטבריין ומייסדיה המשתתפים בפאנל (מימין לשמאל): המנחה ד"ר נמרוד קוזלובסקי, שותף בהרצוג־פוקס־נאמן ובקרן JVP; איתמר בנאדי, סגן נשיא בגליספה; עידו ארליכמן, מנכ"ל קרוסריידר; גרגורי גזאן, סגן נשיא בקריטאו; רון יקותיאל, יו"ר ומנכ"ל קלטורה וממייסדיה; ירון גלאי, מנכ"ל אאוטבריין ומייסדיה צילום: אוראל כהן

לדבריו, "לגלוש באינטרנט עם חוסם פרסומות זה כמו שמישהו ייכנס לחנות ספרים ויגיד שאין לו כוח להוציא את האשראי, אז הוא פשוט ייקח את הספר שהוא רוצה וייצא. באאוטבריין אנחנו חושבים על לקוחות הקצה ועל התוכן הם צורכים, בניסיון להבין איך לדאוג שייצור התוכן יישאר בר־קיימא. כמשקיע, אם אתה מסתכל על חברה שמפעילה פלטפורמת תוכן ורואה ירידה בצריכת התכנים מצד אחד, ופרסומות שלא מציעות ערך משמעותי למשתמש – זו השקעה מסוכנת".

 

איתמר בנאדי, סגן נשיא לאסטרטגיה ואפליקציות בגליספה (glispa), אמר כי שימוש רב בחוסמי פרסומות בקרב משתמשים של אתר או אפליקציה מסוימים הוא אינדיקציה לבעיה של רלבנטיות נמוכה של התוכן למשתמשים. כשנשאל על הדרכים להתמודדות עם בעיית ההונאות, שהופכת חלק גדול מההקלקות על מודעות לחסר ערך עבור מפרסמים, בנאדי ענה: "כדי לעצור הונאות יש הכרח שהחברות בענף ישתפו פעולה בצורה טובה יותר. במבט רחב, ההונאות לא מועילות לאף אחד". לדבריו, שני הדברים החשובים ביותר לחברות אד־טק הם יכולת התרחבות והחזקת מידע על המשתמשים. "פייסבוק, לדוגמה, מצליחה כל כך בזכות השילוב בין סקייל (סדרי גודל) ודאטה, אבל גם חברות כמו גוגל ופייסבוק עשויות לאבד נתח שוק לטובת שחקניות קטנות יותר, בין היתר מסיבות רגולטוריות. יש דברים שחברה כמו פייסבוק תעדיף לא לעשות".

 

גרגורי גזאן (Gazagne), סגן נשיא בקריטֵאוֹ (Criteo), שנשאל כיצד ניתן לספק למשתמש הקצה חוויה טובה יותר ופולשנית, הסביר כי לפרסומת פולשנית אין הגדרה קבועה, אלא כזו שתלויה בשאלה למה המשתמש רגיל. "מעניין לציין שאנשים שמפעילים חוסמי פרסומות באופן סלקטיבי מספקים למפרסמים שיעור הקלקות טוב בהרבה מאלו שאינם משתמשים בהם", הוא אמר. כשנשאל כיצד שחקניות קטנות יכולות לחדור לשוק האי־קומרס, גזאן ענה: "רוב המסחר העולמי מתרכז כיום בידיהן של חברות סיניות או אמריקאיות, כמו עליבאבא ואמזון, שמחזיקה 60% מהמסחר האלקטרוני בגרמניה לדוגמה. הדרך היחידה שבה חברות אי־קומרס אחרות יכולות להתחרות בהן היא להתאחד. רק כך הן ישיגו את העוצמה הדרושה".

 

רון יקותיאל, יו"ר ומנכ"ל קלטוּרה (Kaltura) ומייסדיה, אמר כי לחברות שעוסקות בתוכן קל יותר לעשות כסף מפרסום מאשר מגביית תשלום מצרכני התוכן, מפני שהמודל האחרון תלוי יותר ב"זנב הארוך" וקשה לייצר תכנים כאלו. לדבריו, אתר שמבין מי הצופה או הקורא שלו ומצליח לספק לו את התוכן שהוא מחפש, נמצא כבר במחצית הדרך להרוויח כסף. הוא הוסיף כי הוא צופה עתיד מבטיח לפרסום במציאות מדומה: "זו טכנולוגיה מבטיחה מאוד מבחינת עולם הפרסום: היא מספקת חוויה ממכרת, ואנשים יסכימו להישאר עם הקסדה על הראש ולצפות בפרסומות כדי שלא להתנתק מהעולם הווירטואלי".

 

עידו ארליכמן, מנכ"ל קרוסריידר (Crossrider), אמר כי הסוד לבניית חברת אינטרנט מצליחה היא שילוב בין תוכן טוב לבין מערך הפצה יעיל. "כל עוד התוכן הוא איכותי אפשר למצוא אנשים שיהיו מוכנים לשלם עליו, וגם כשמשלבים פרסומות אפשר למצוא דרכים רבות לעשות כסף מבלי לפגוע בחוויית המשתמש", אמר ארליכמן. הוא העריך כי בעתיד, שני הדברים שיאפשרו לשפר את האינטראקציה עם פרסומות הם איסוף מידע רב יותר על משתמשים כדי להכיר אותם טוב יותר, ושימוש בטכנולוגיות של מציאות רבודה.  

בטל שלח
    לכל התגובות
    x